måndag, oktober 6

10 saker jag tänker på

1. Dö blomflugor, dö!
2. Jag behöver en ny ganska varm höstkappa.
3. Den får inte vara jättejättedyr för jag känner mig verkligen inte så jättejätterik.
4. Ja, ja, jag vet. Jag ska kolla på COS.
5. Imorgon börjar min föreläsningstätaste period i livet, tror jag.
6. Kommer typ inte se mitt hem och mina barn och min man förrän i december igen.
7. Punkt 6 är en överdrift. Men ändå.
8. Jag har börjat kolla på The good wife och tycker väldigt mycket om den.
9. Så här känner jag också inför Augustpriset på ett ungefär.
10. Vi har infört skärmtid på prov (för både vuxna och barn), och jupp, jeep, det ska bli spännande att se hur det faller ut.

Bubblare: Det regnar asmycket.

7 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Låt mig genast tipsa om en kappa från Gina Tricot! Köpte för någon vecka sedan och folk tror på allvar att den är svindyr. Den är tunn men varm. Och snygg. Win-win-win. :)
http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/jackor/ccollection-cclothes-cjackets-p1.html#product_682183006

Malinka sa...

Var kollar du på Good Wife? Streaming nånstans? Jag har hamnat i otakt med svenska sändningarna och får spader för att jag inte hittar den någonstans (lagligt).

Lisa sa...

Kan tyvärr inte hjälpa dig, Malinka, har samma problem själv.

Lisa sa...

Åh, snygg Hanna! Tack!

Markattan sa...

En halv del sirap
En del vinäger
En droppe diskmedel
I ett glas i närheten av dessa flugor och de försvinner efter ett tag. Nytt varje dag så har du minskat beståndet avsevärt.
Synd att du inte ska vara hemma så mycket.

Markattan

Anonym sa...

Skärmtid har funkat bra hos oss! 7-åringen försöker utverka diverse undantag och kan tjura och gnälla lite, men han vet ju egentligen. 2-åringen har stenkoll.

Fast konstigt nog gäller skärmtiden bara för barnen+mamman, men inte för pappan? Om jag kastar en blick på mobilen skriker barnen: Det är inte skärmtid, mamma! Men min man kan sitta och spela Archage utan reprimander. Mycket konstigt.)
/Nordström

Therese sa...

1/4 vitvinsvinäger. 3/4 vatten. Några droppar diskmedel. Klockrent!