tisdag, september 30

Sovrummet, maskeringstejpen och jag

Jag har målat lite på vår sovrumsvägg de senaste dagarna. Hemskt kul har jag haft! Vill ni veta hur jag gjorde? Klart ni vill. Så här: Först ritade jag av väggen på ett papper och satt vid köksbordet en natt med blyerts och linjal och lattjade fram ett mönster jag gillade. Gillar tydligen trianglar? Ja. Sedan åkte jag till färghandeln och köpte halvlitersburkar av fyra olika nyanser färg som jag bestämt mig för att jag älskar. De hette "betong", "balett", "glöd" och nån blå som inte hade något namn. Sedan satte jag nålar i golv och taklister och spände tråd mellan nålarna, och tejpade efter tråden, så tejpen skulle hamna rakt. Eller hur smart? Kändes väldigt klyftigt, tyckte jag själv. Ja, och sedan målade jag i omgångar. Och när jag drog bort tejpen när jag var klar hände detta magiska: ingen papperstapet följde med och trasades sönder och levde rövare och förstörde allt. INTE ENS EN MILLIMETER! Men så köpte jag också någon himla supertejp som hette något med "sensitive". Jag skulle säga att det till 100% är den tejpens förtjänst att mina nerver klarade pärsen. Och nu har vi trianglar bakom huvudet när vi sover! Är en himla nöjd person för tillfället. Hej på er!

4 kommentarer:

Heidi sa...

Hur snyggt som helst:)

Carin sa...

Jättesnyggt var ordet!

Freja sa...

Snyggt! Gillar mönstret och att det är med några lite knalligare fält!

Anna sa...

Snyggt! Matchar poddens logo asbra :)