tisdag, september 9

"Nu är det bara mormor jag hatar", okej, bra, då så, Krullet, då så.

Jag skickade upp min mamma på vinden för att leta reda på mina gamla dagböcker och lite fort bara kasta ett öga på dem för att se om det fanns några ridlägersanteckningar i dem pga anledningar. Det fanns det inte. Däremot fanns det sida upp och sida ner med känsloyttringar om olika folk jag hatade av en eller annan anledning.

(Mamma! Nu för tiden tycker jag om dig varje dag. Och det gör ingenting längre att Petter fick följa med dig till Köpenhamn OCH GÅ PÅ TIVOLI för det totala värdet av 850 kronor, och jag "bara" fick ett halv skruttigt ridläger i utbyte, till det totala värdet att 500 kronor. Jag tror inte att du gillar honom mer, så vi kan dra ett streck över det nu. I don't hate you!!! Anymore.)

"Jag var nog på dåligt humör när jag skrev sist."

Himla tur att det gick över.

8 kommentarer:

Hanna Lans sa...

HAHAHAHAHAAAAA!!

Spader Madame sa...

Skrattar på mig!

erikakanberika sa...

Alltså LOL! Har även läst detta högt för min man pga så himla roligt.
Är även djupt imponerad (eller skräckslagen) över tilltaget att be _mamma_ läsa dina gamla dagböcker. Jag gissar att ni har en av de där närmre relationerna jag läser om ibland? Att min mamma skulle läsa mina gamla dagböcker = aldrig. i. himla. livet. Måste typ gå och bränna upp dem pga risk för att andra någonsin ska läsa dem kom jag på nu.

Johanna sa...

Alltså det roligaste på MKT länge!
Till ett värde av 100 000 kr, minst.

Sara sa...

"Pissråtta. Hennes hår är fulare"

UN-DER-BART!

Tove sa...

Hahaha! Jag hittade i somras i lekstugans lådor ett häfte dit jag skrivit: "jag H A T A R mamma" och riktigt streckat under hatar... och på nästa sida stod det "jag hatar momi".

Jag var en snäll flicka, men tydligen måste tankarna komma ut någongång. Bäst kanske i lekstugan och på papper istället för rakt i ansiktet på behöriga ;)

Anna Hansson sa...

Haha! Typ det roligaste jag har läst! :)

Lisa sa...

Erikakanberika: Nämen, det VAR ju inte en särskilt bra idé skulle det visa sig. Att låta mamma läsa, alltså. Hon blev ledsen. Jag skrev typ I HATE HER!!! på alla sidor, och hotade med att sälja henne billigt på loppis. :(