onsdag, september 3

Kära dagbok!

Idag har jag börjat på ridskola. OCH DET VAR SÅ JÄDRA KUL JAG TROR JAG DÖR!!! Hästen jag fick rida på hette Dublin, och han var en svettig, lurvig skäck som var supersöt och ganska sömnig. Och runt omkring stallet såg det ut så här: åkrar, åkrar, skog, himmel, superfint. Hade jag inte varit så sabla fokuserad på sittben och skänklar och gudvetallt när jag satt där på pållen, så hade jag kunnat se ut över vidderna på bilden från hästryggen.

ÅH, ÄNDÅ!

Det blir bra det här.

6 kommentarer:

Emelie sa...

Åh, jag började också rida som vuxen för ett par år sen! Så himla mysigt (och skitläskigt!) att man bara måste älska det!

Heidi sa...

du låter som en förälskad tonårsflicka:)

kul att gillade det så mycket, för det betyder att du kommer att skriva mera om det framöver på blogen:)

ulrika sa...

Har just fått och läst Mera vego och vill laga allt nu, typ! En fråga: i Sellerisalladen ska det vara 'senap'. Menas det Dijon, Slotts eller sötstark senap?

Lisa sa...

Hej Ulrika! Så roligt att du blir sugen! "Senap" i sellerisalladen betyder "den senap man tycker bäst om". Jag tycker dijon är godast, så den tar jag.

ulrika@husmark.se sa...

Håller med, dijon it is!

Olga sa...

Så kul! Ser fram emot hästbloggning.