lördag, september 20

Adjö, napp-eran!

Det nöjda barnet i bild kryssade i morse i sin sjunde ruta på klara-att-sova-utan-nappen-listan, och fick gå raka vägen till leksaksbutiken och välja en present. Han valde en verktygslåda med skruvdragare, hammare, såg, skruvmejsel och bygghjälm i härlig plast, och förklarade för killen i kassan att han "äj stoj nu, och haj inga nappaj. Och då få man pjesent!"

Bonus med detta: Nappjunkien till storebror kan inte längre sno lillebrorsans nappar och krypa undan i ett hörn och ta ett nappåterfall.

Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för cirkus Bjärbo/Edman.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Det är väl typ 40 år sen jag slutade med napp. Eller jag hoppas det i alla fall. Men jag minns det som igår. Jag var verkligen beroende. Men jag klarade det. Det gör han med pjesenten också.

Anonym sa...

Själv gömde jag några bakom elementet om jag skulle bli väldigt sugen. De såg lagom aptitliga ut när vi vid renovering hittade dem tio år senare.