lördag, augusti 16

Lördagslugn och annat hittepå vi minns

Idag har det stora barnet i den här familjen varit this close att helt sonika packa ner mig i en låda och ställa ut lådan på gatan, och plita ner en skylt att ställa bredvid: MAMMA BORTSKÄNKES PÅ GRUND AV ALLERGI MOT DUM I HUVET. Så sjukt dålig stämning här! Dristade mig först till att säga att han inte fick lördagsgodis förrän efter lunchen (AMEH!), sedan till att säga att han inte fick spela mer på ipaden (WTF?!?) och sedan till att föreslå att vi skulle gå ut (SKÄMTARU?!?) och cykla. Det där sista var nog för att putta honom över ruinens brant.

Så kränkt.

Sen kom vi hem, och jag hörde mig själv säga "Men herregud, nu är jag så trött på gnäll att jag extremt snart blir ga-len. Nu får ni får göra vad ni vill. Bara vi är utomhus. Och inte skriker."

Då fyllde de sandlådan med vatten från trädgårdsslangen, tog av sig alla kläderna, och badade nakna i leran.

Bra val, ändå.

Alla blev glada.

Men någon "härlig lördag" eller "lugn ledighet" vet i fåglarna om jag skulle kalla det. Det lasset får någon annan på internetz dra idag, jag pallar inte, jag måste sova.

Det är ju en ledig dag imorgon också.

Mysigt vi ska ha det.

"Mysigt."

6 kommentarer:

Freja sa...

Massor av poäng för kreativiteten att skapa gyttjebad!

Lidia sa...

Hahaha fantastisk skildring av familjetillvaron. Folk beskriver ju inte verkligheten riktigt pa det sattet och det ar bara sa roligt att lasa hur du tanker : )

Emelie sa...

Jag förstår att det är skitjobbigt, men jag är så glad att du skriver om eländet. Behöver få veta att fler blir lite frustrerade på sin underbara avkomma...

Majas bekännelser sa...

Hahahaha!! Jag inser att jag länge missat en väldigt bra blogg! Klockrena beskrivningar, jag vet precis hur det är! Inte bara lugnt och skönt på helgen inte... Härligt att det finns fler! :)
Hoppas söndagen blev något mindre gnäll och gyttjebad! Kram Maja

Miss Upsey Daisy sa...

Klockrent Lisa klockrent!

Annelie sa...

Alltså nu var det alldeles för längesen jag var inne här känner jag. Sitter och skrattar högt! Du skriver så fantastiskt bra, och åh vad igenkänningsfaktorn är hög! Keep on the good work! :-D