tisdag, augusti 19

Lisa går till doktorn

Följande oerhörda har hänt: Jag har sökt läkarvård. Tror fasen jag kan räkna på ena handens fingrar antalet gånger jag gjort det innan i mitt liv. Inte för att jag har något emot läkare. (Nästan alla mina expojkvänner är till exempel doktorer, och de är ju trevliga hela bunten.) Utan för att jag... äh, vet inte. Är rätt frisk av mig. Och det alltid finns de som mår sämre. Som behöver läkartiden bättre. Och jag klarar mig ju. Det är säkert inget. De kommer bara tycka att jag sjåpar mig. Inte ska väl jag, etc, osv, mm.

Men! Nu är jag så j-a trött på att ha ont i huvudet flera dagar i rad med ojämna mellanrum att jag överväger att amputera huvudet. Och då känns ändå "läkarvård" som ett vettigare första steg att ta. Right?

Har nu bokat 1. Tid på vårdcentralen för att ta värden och blodtryck och träffa doktor och 2. Tid hos naprapat för att kolla så det inte egentligen är så att jag har ont i axlarna. Man kan ju tycka att jag borde märka om jag har ont i axlarna helt själv, men, men, ja, ja.

Känner mig skitduktig nu!

Skitduktig i kombination med sjåpig, då förstås.

12 kommentarer:

Susanne sa...

Ett besök hos optikern...kanske...? Synfel är en väldigt vanlig anleding till huvudvärk. Bara ett tips :-)

Spader Madame sa...

Bra med doktor.

itekoppen sa...

Bra skit det där med läkaren. Min man hade ett jättelitet brytningsfel men heeelt peeerfeeekt syn i övrigt och han skulle inte behöva glasögon egentligen men hade sådan huvudvärk. Nu har han glajer och inte huvudvärk( Han sitter framför datorn hela dagen) kan vara värt att kolla ögonen med. Men tummen upp för läkarkoll!

Malin m sa...

Be dem kolla så det inte är borrelia! Kollas mha blodprov. En vän hade huvudvärk i 7 år, kollade allt, naprapat, akupunktur mm. Till sist tog man massor av prover och BINGO! Hon har ej huvudvärk mer! Lycka till!

Emelie sa...

Lycka till! Hoppas hen hittar problemet och att det är lätt löst!

mor Lena sa...

Lite lik din mamma är du allt när det gäller att söka läkarvård. -Inte ska väl jag.. Och jag blir ju bra av att bara beställa tid när jag väl kommer till skott. Så nu ringer jag bara Fröken ur och får en tid. Vips, så är jag frisk!

Lo sa...

Jag har också ont i huvudet, i mitt fall blir det så varje år när det är dags att gå tillbaks till jobbet. Trött, ont i nacken och pressar tungan...
Piggar dock upp mig med min nyanlända kokbok! Blir sugen på precis allt och kan t o m tänka mig testa tofu, som jag inte vågat mig på sedan jag var i Thailand för 20 år sedan... (Tioåringen blev mycket stolt över dedikationen. Tack!!)

Miss Upsey Daisy sa...

Hoppas de kommer på vad det är för att amputera huvudet känns sjukt trassligt tycker jag ändå?

Anonym sa...

Jag hade huvudvärk flera gånger i veckan som övergick i migrän om jag inte åt massvis med värktabletter. Sedan slutade jag med mina p-piller och då slutade jag ha ont i huvudet.

Tant Sviskon sa...

Hoppas du får hjälp! Kanske kan det pigga upp att höra att en annars ganska mat-o-glad 5-åring idag åt minst tre bönor i masalasås! Det kallar jag braksuccé! Nu siktar vi vidare mot tofun!

Monnah sa...

När man mår dåligt är hälsan det enda som bekymrar en och när man är frisk så tänker man aldrig på den. Jag hoppas att du snart får hjälp, för jag vet hur outhärdligt det kan vara med långa perioder av huvudvärk.

Nickan sa...

Haha! Själv är jag tokdålig på att ha ont i huvudet... efter bara två veckor började jag besöka vårdpersoner och nu har jag efter idag betat av besök på vc (hos sköterska och läkare), kiropraktor, sjukgymnast och tandläkare! Bara optikern kvar... ;)