söndag, augusti 10

Limited, schimited - rör inte min daim mint


Ser ni det där med "limited edition" där längst ner till höger i bild? Det skrämmer mig lite. Som jag ser det finns det inte en enda vettig anledning att låta denna gudagåva till mänskligheten choklad försvinna ur något slags sortiment, någonsin. Så nu drar jag mitt strå. Jag äter mig långsa... okej, nä, ganska snabbt, igenom det stora berget av mintdaim som ligger staplade strax innan kassan på vårt hemköp och tänker att när Marabou ser försäljningssiffrorna så kommer de bara: OMFG, DAIM MINT! Det verkar vara väldigt stort i Gnesta med omnejd. EVIGT LIV? EVIGT LIV!

Ni kan tacka mig sen.

Sjukt god, denna där.

15 kommentarer:

elin sa...

Ooh mums! Jag köpte mig ett gäng bara för att jag skulle få ett par hörlurar på köpet. Så smaskiga :) hoppas dom kommer för att stanna

Eva Trillian sa...

De har jag lyckats missa :O Sorry - jag får kanske råda bot på det!

Hanna sa...

Bäst att lagra!

Edgrenskan sa...

Jag har helt klart missat något här, inser jag. Och jag som bor i omnejden och allt:-) Det blir till att kolla upp!

Roblin sa...

Hör uppropet och går och handlar en eller två i affären bums =)

Susanne Olars sa...

En ställer upp när en behövs, så är det bara. Försäljningen ska härmed öka även i Hälsingland :-D

uppochhoppa sa...

Kanske måste prova... Darling Lisa, sände dig och vegoboken lite love nyss - den ser ljuvlig ut boken, bra jobbat och jag ska nu bums köpa ett ex! Kram!

Ylva sa...

Ja, den är väldigt god. Men ännu godare var apelsindajmen som fanns en tid 1997, tror jag det var. Jag bodde i Borås och hamstrade den för mina små studentpengar men inte fortsatte de med den.

Sandra sa...

Apelsindajmen var också min favorit

Simona sa...

En annan mintig choklad som är grym är Fazers ljusa choklad med mintiga "pluppar" i. Så damn good.

Sara W sa...

Men hur får man sina favvisar att stanna? Minns nån mer än jag Marabou crisp som fanns för några år sen? Schweingott! Och så försvann den plötsligt! Skandal. Och när jag ändå är i farten och beklagar mig så önskar jag att Lipton återinför äppleteet på påse! Grön kartong, jättegott te!

Freja sa...

Mäh, precis när jag har godisuppehåll? Vad håller Marabou på med? De måste ju vänta tills jag kan äta, i jul!!!

Maja sa...

Måste sannerligen smaka på denna där alltså! :)

Anelan sa...

Daim mint kan vara mitt nya knark! Älskar. Köpte åtta stycken i förrgår, de var slut i går. En hel del prasslande i skåpen medan barnen byggde med lego... Funderar på att inhandla ett nytt förråd inom kort. Då borde även Uppsala vara säkrat när det kommer till fortsatt försäljning? För de kan inte sluta sälja Daim mint! Kan inte! Så det så.

Anonym sa...

I LOVE this!!! men har ätit upp alla på min Siwa....o det har inte kommit nya....