fredag, augusti 1

Hej från en som redan har förökat sig, och TUR ÄR VÄL DET!

När jag var typ tretton läste jag i VeckoRevyn att killar inte gillade tjejer som åt chips direkt ur påsen.

OH WELL.

Håll den lilla upplysningen i minnet nu, så ska jag guida er igenom vad jag gjort ikväll.

Tänk er en bil, och en 34-årig kvinna som kör den bilen. Kvinnan har inte duschat ordentligt på fyra dygn. Inte kammat håret heller. Eller egentligen ens bytt kläder. Och hon är väldigt hungrig, eftersom hon av någon obegriplig anledning har prioriterat att köra bil framför att äta middag. Ser ni det framför er? Bra. Tänk er då vidare att det enda som finns att äta i bilen är ett tjugotal Pringles-chips längst ner i ett Pringlesrör. Först tänker kvinnan, näe, inte chips i bilen, det har du ju testat en gång, och det kändes ju helt ovärdigt sa du efteråt, TÄNK PÅ VECKOREVYN!

Sen tänker kvinnan, äh, fuck it. Hit med chipsen.

Vet ni hur smalt ett Pringlesrör är? Det är nästan så man fastnar med handen när man sticker ner näven för att ta några chips, kan jag meddela. "Nästan."

Vet ni hur dumt det är att fastna med handen i ett Pringlesrör när man samtidigt kör bil? Ganska dumt, kan jag meddela. "Ganska."

Vet ni vad man till slut måste göra då, efter att ha lirkat upp handen ur röret (och råkat slå Pringlesröret i pannan) för att inte riskera att 1. Köra av vägen och döden dö, eller 2. Svälta ihjäl och döden dö? Man måste vända hela Pringlesröret upp och ner i knät, så att alla chipsen trillar ut på ens byxor, kan jag meddela. Inklusive alla smulorna i botten. Och sen? Sen måste man sitta och plocka chipsbit för chipsbit från sin egen kropp, och äta dem.

Jodå.

Man måste det!

Eller ja, jag gjorde det.

Men det är lugnt, för det är ändå aldrig någon som kommer få veta det.

HÖHÖ.

9 kommentarer:

Emma sa...

Fy fasen vad du skulle behövts (du behövs) som chefredaktör på Veckorevyn! Lisa for president! :)

Fina Frun.se sa...

:D

Lena sa...

Haha...skrattar så tårarna rinner :)

Heidi sa...

:D

Freja sa...

Hahaha, tur det var i knäet i alla fall och inte i urringningen. Mina inte finaste stunder har det hänt att jag smaskat chipssmulor ur klyftan...

Malin Madestam sa...

Hahah xD

På tal om något helt annat, kommer du till bokmässan i år? :)

~j sa...

Hö Hö du är rolig du :)

emmaadbage sa...

hahahahaha älskar detta !!!!!!!! så sjukt bra och kunde varit jag.

Colombialiv sa...

Hahhaha! Alltså, jag sitter och skrattar rakt ut och det här är så himla svårt att översätta till spanska för min undrande man...