måndag, juli 28

Geniupplägg vi minns

Okej, hej, slut på semestern! Både den från sociala medier och den från jobb. Jag är i torpet och skriver bok. Det är min första jobbvecka efter sommarlovet, och jag har lämnat man och barn i Dalsland för deras sista semestervecka, och bosatt mig i torpet helt själv.

Eller ja, ”helt själv”. Här finns gott om fladdermöss, getingar, myggor och hjortar. I synnerhet fladdermössen är jag missnöjd med. Speciellt när de envisas med att flyga omkring inomhus.

*plats för skrietsmiley*

Men i övrigt är det ett geniupplägg, skulle jag vilja säga! Här finns inte en enda människa som säger mammamammamamma tio tusen gånger om dagen. Inte en enda människa att babbla med. Inte ett enda mejl att svara på. Inte en enda diskmaskin att tömma och fylla. Inte en enda täckningsplutt på telefonen . Inte ett enda tvättberg att vika. Och inte ett enda infoga vad som helst som brukar störa bokskrivandet. Bara jag, min dator, och goda grejer att äta på.

Senare i höst kommer jag ha noll sekunder över för sånt här, och då kommer jag att lipa över det, men idag har jag skrivit bok i nio timmar, ätit sparris, kantareller, avokado och kladdkaka, sprungit en runda och duschat i den iskalla uteduschen. Imorgon ska jag upprepa.

Just nu? 

Älskar livet, etc.

10 kommentarer:

Emelie sa...

Låter underbart! Heja dig, skriv mycket bok nu så vi får läsa snart!

Fundera grönt sa...

Åh fifan. Stackars dig!

Fina Frun.se sa...

Åh, det låter härligt!

Heidi sa...

så härligt det låter:)

Freja sa...

Det låter som upplägget för en fantastisk vecka. Ja, minus inomhusfladdermöss, då...

Charlotte sa...

Ett skäl till att älska fladdermössen trots allt (i någon form av skräck-kärlek): de äter insekter. :)

Erika sa...

På tal om goda grejor att äta på...när släpps kokboken? Jag beger mig hem till staterna den 20:e å funderar på om den hinner komma ut? *hoppashoppas* ��

Nina sa...

Skriv, skriv, skriv!!!!

Lisa sa...

Erika - jag TROR det finns en chans att du kommer hinna få tag på en kokbok innan du åker. Jag har fortfarande inte sett till någon färdig bok, men ryktet säger att den ska släppas om 2 veckor. Bokus säger till exempel "levarens i vecka 34". Det är ju på gränsen, men det kan gå.

Lina & Co. sa...

Oj! Så vi lämnade över till ett skrivarläger! Vilket ansvar, tänk om vi vetat, då hade vi såklart lämna en HEL pava vin efter oss! Och rött naturligtvis! ;) Sen insåg jag att jag kanske var väl kaxig gällande fladdermössens inomhusflygning, D och jag sov där nere, lätt att vara tuff då lixom... :)