söndag, juni 29

Team hemma, sommarlovsutgåvan

Jaha, nu tänkte jag testa detta med "semester" i fyra veckor då. Verkar ju populärt och allt. Den här första veckan är jag själv hemma med kidsen, för Gustav är i Almedalen. Då har jag beställt hit min syster och hennes barn, och eftersom min syster är helt sjukt lydig så kommer hon snällt åkandes framåt tisdag eftermiddag.

(Eller ja, lydig? Obehagligt ordval. Speciellt eftersom det får mig att låta som om jag behandlar flickebarnet som en hund. Det gör jag inte. Tror jag? Fast det fanns en tid i livet då jag och min bror ibland satt framför teven på övervåningen och sa saker i stil med "Maja! Hämta ett glas saft till mig!" och hon bara gjorde det utan att blinka. Det var himla snällt av henne. Och himla otrevligt gjort av oss. Jag hoppas jag har slutat beordra henne grejer på det sättet vid det här laget.)

(Maja! Ta med ett glas saft till mig när du kommer!)

(Skämta.)

(Ta med ostbågar.)

(Skämta!)

(Menar cheez cruncherz.)

Har också beställt hit min bror och hans familj en dag eller två. All in all blir det alltså fem små barn under sex år i detta hus, samtidigt. Och fyra stora barn på 30+.

Imorgon ska jag kanske gå och dela ut hörselskydd till grannarna?

Som någon slags förebyggande åtgärd, bara.

Vi kan komma att låta en del, kanske.

1 kommentar:

Heidi sa...

Det låter som den perfekta starten på semestern:D