tisdag, juni 10

Team hemma rapporterar in

Jahopppp!

Så var man gräsänka i nästan en vecka då.

*darrar på underläppen*

Skoja.

Eller alltså, jag ÄR gräsänka, Gustav åkte just till USA för att gå på hembryggarkonferens. (En konferens. Om ölhembryggning. Ni kan få diskutera i smågrupper en stund om ni någonsin hört något mer insnöat, men det behövs egentligen inte, för jag har svaret: nej, det har ni inte.) Men jag darrar inte på underläppen. Inte än i alla fall.

Jag har köpt hem skitmycket halvfabrikat!

Plus att jag börjar bli rätt himla bra på att rodda detta skepp som kallas vardag med småbarn vid det här laget.

Famous last words?

Vi får väl se.

7 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Hemmabryggarkonfa alltså. Den ska jag INTE berätta om för Pärre. Vem hade förresten kunnat ana att hemmabryggning skulle vara så tidskrävande? Finns det en ölbryggargräsänkegrupp månne? Om inte, ska vi starta en?

Lisa sa...

Det borde vi SANNERLIGEN göra, Katta Kvack. En super-jätte-mega-tidskrävande ölbryggargräsänkegrupp som har skitkul hela tiden.

Spader Madame sa...

Min grupp meddelar att det verkligen inte är helt oinsnöat med hembryggarkonferenser. Men så klart tror jag att ni är safe. Inte vildmark i alla fall!

Johanna sa...

Shit vad vi SKA åka på skrivresa till hösten. Det är ju jobb och allt, du kommer att TJÄNA pengar på det. *klubbat och bestämt*

Anonym sa...

Apropå nånting helt annat: kan man beställa din Dino-bok från dig? Med autograf och allt?
Malou

Lisa sa...

Jadå, Malou, det kan man gärna! Jag har inte fått hem mina böcker än (bara en enda), så jag har inte velat hojta om det ännu, men man får gärna beställa av mig! Och få bok med autograf i! Mejla på onekligenblogg@yahoo med din adress och säg vad du vill köpa, så fixar jag.

Freja sa...

Nu får jag flashbacks till när mannen åkte och jobbade i Tyskland i dryga två veckor när sonen var 2,5 år och dottern nästan 1... Och de blev magsjuka båda två... Men så behöver det ju inte bli för dig, inte alls... ;-)