söndag, juni 1

Stängt på grund av Öland

Jaha, hej, här inne har det ju inte hänt mycket på sista tiden, det kan ju ingen säga. Gud, alltså, bloggen, kan du inte sköta dig själv någon liten gång, åtminstone? Nej? Nähä.

Jag har i alla fall varit på Öland. Jag var det en del som barn, hos min extrafamilj (mammas och pappas bästa kompisar och deras barn), i deras sommarstuga nära brofästet. Nu har vi tagit upp traditionen och ses i samma stuga en gång om året, fast nu inklusive en generation till, plus lite män/fruar. Om alla inblandade i alla familjer kommer betyder det att vi blir totalt 21 personer. Det här året var vi "bara" sexton.

Det är himla roligt.

Rufus tycker det är årets bästa helg, för han får hänga med Kaia, 6 år. Jag har aldrig sett honom leka så bra med någon annan person i världen som han leker med henne. De träffas kanske tre gånger om året, och varje gång tar det en halv sekund av förlägna leenden i hallen och sedan POFF! är de borta och man ser dem inte igen förrän man ska åka hem och får slita dem ifrån varandra. Men man vet att de har kul, för man hör deras fnitter genom väggarna.

Man blir väldigt glad av att höra fnitter genom väggarna.

Ganska trött också, har det visat sig.

Men mest glad.

3 kommentarer:

Jenny L sa...

Apropå häng i sommarstugor och sånt, blev Per och jag häromdagen inbjudna att hänga med några kompisar som hyrt ett apschysst torp i sommar!

Vore väl himla festligt ;)

Lilla lilla världen.

Ps. Ja, ert torp. Ds.

Lisa sa...

Näe, Jenny? Hahaha! Vad sjukt.

Acceptera inbjudan, tycker jag. Stället är skitmysigt :)

mormor Lena sa...

Kan intyga att Ölandshelgen var precis så härlig för oss gamlingar också. Underbart väder, nöjda människor och massor att göra. Och så massor av fnitter att njuta av. Vilka lekkompisar, de där två!