onsdag, juni 25

Presentgruppen spånar

I morse informerade jag barnen om att deras pappa fyller år på fredag. De blev sjukt peppade. Hade sedan"ganska" kul när jag lyssnade på deras diskussion om vad de skulle köpa för present åt honom. "Ganska."

- KANSE... NÅT LEGO?
- Nej, nåt som pappa gillar. Få se nu. Vad gillar pappa?
- KANSE... LEGO STAR WARS?
- Nej, pappa gillar ju... han gillar ju till exempel att plantera grejer. Det gillar han.
- ELLEJ KANSE... LEGO CHIMA?
- Och han gillar att jobba med sin dator. 
- ELLEJ KANSE... LEGO SUPELÄLTE?
- Och han gillar att brygga öl.
- NU VET JA! VI KANSKE KAN KÖPA... LEGO MED BJANDMANNAJ! 
- Och han gillar att dricka kall öl och han gillar att äta salta pinnar. Men man kan ju inte bara ge bort mat, heller. Och vi kan ju ingenting om att brygga öl. Och vi kan nog inte köpa någon ny datormaskin heller, för mamma har sagt att dom är jättedyra. Vad tycker du är bäst, Svante?
- LEGO? JA TYCKEJ LEGO. KANSE... LEGO STAR WARS?

Himla spännande för Gustav, detta. Lego? Salta pinnar? Några stackars små frön? 

På fredag vet vi.

5 kommentarer:

yllet sa...

finns det legofrö?

Anonym sa...

En humleplanta? Ska planteras och kan användas till öl :) /Tant Grön

Anonym sa...

Ha ha ha! Roligaste jag läst på länge!! Heja Svante!

Freja sa...

Hahaha, det påminner mig om när min pappa fyllde 80 och mina barn valde present till honom. De var 3 och 5 då. Morfar gillar att snickra så de köpte en hammare och en låda spik, men sen slängde de med en illgrön tyllkjol oxå för att det inte skulle bli så trist... Min pappa satte på sig kjolen på huvudet som hår, och efter kalaset lånade han ut den till mina barn på evig framtid...

Lisa H sa...

Vi försöker hålla ner prylhysterin runt jul och födelsedagar och uppmanar släkten att ge barnen upplevelser i present. När sonen var fyra eller fem deklarerade han ut sina julklappar muntligt. Han och jag skulle gå på bio och hans far skulle få gå med honom på cirkus. Jag blev så rörd av hans omtanke att jag glatt betalade och arrangerade vårt biobesök strax efteråt.