söndag, juni 29

I carried a watermelon


Igår bar Svante omkring på en stor, otymplig vattenmelon som skulle med till Dinokalaset och vid ett tillfälle höll Gustav på att snubbla på både barn och melon. Som av en lycklig slump utbrast han då i ett: "Var kom du ifrån?" så att jag (o-er-hört triumferande) kunde få svara: "He carried a watermelon".

Jag tyckte att jag var väldigt, väldigt rolig då.

Men Gustav bara tittade på mig som vore jag knäpp i huvudet.

Och plötsligt gick det upp för mig att "I carried a watermelon" inte är en referens som känns självklar i allas hjärnor.

Så himla underligt.

Har inte alla sett Dirty Dancing 6731 gånger?

9 kommentarer:

Hanna sa...

det är klart man har ju! Men mitt ex vägrade se den så min mamma började köpa den i födelsedags present till honom, i 5 år. lite onödigt kan tyckas men fint också på något sätt.

Mela sa...

Jo?

Anonym sa...

Minst! Här finns lite kuriosa som relaterar till filmen http://www.svtplay.se/retro (del 1)

En helt annan fråga: Vad kom presentgruppen fram till?

yllet sa...

Hehe. Ojdå. Jag har alltid trott att det citatet kommer från Bagdad Café.

Lisa sa...

Hej anonym! NU har jag svarat på din fråga i ett helt eget inlägg :)

Johanna sa...

Jo! (?)

stina sa...

Men självklart. Man bör faktiskt kunna de flesta replikerna.

Anonym sa...

Det här är det perfekta året för G att titta på Dirty Dancing minst tre gånger och att lära sig replikerna "I carried a watermellon", "Nobody puts Baby baby in a corner" och lära sig sjunga duett med dig:
"Silvia...
Yes Mickey?
How do you call your loverboy?
Come 'ere loverboy!!
And if he doesnt answer?
Ohh loverboy!"



G sa...

Min man säger att han tänker gå till historien som den enda i hela världen som inte sett Dirty Dancing. Hans förlust sägar vi andra!