tisdag, maj 6

Strax efter tio en tisdag

Liten lista över saker jag ligger efter med just nu:

- allt

Slut på lista!

Himla tråkig känsla, faktiskt.

Idag har jag kört bil genom Stockholm i rusningstid. Det kommer att dröja en stund tills jag testar det igen. Kan för mitt liv inte förstå mig på alla dessa Stockholmare som envisas med att ta bilen till jobbet istället för att exempelvis åka tunnelbana eller pendel eller buss (om det finns rimliga förbindelser), det är ju asatråkigt att snigla sig fram i alla köer? Plus: man kan inte ens läsa bok under tiden. Ovärt.

(Emellertid! Man kan sjunga med skithögt till musiken man lyssnar på. Värt!)

Annan grej jag gjort idag: Planterat klätterrosor och löjtnanshjärtan i vår trädgård och tänkt på mormor.

Ytterligare grej jag planerar att hinna med inom en snar framtid: Sova.

Över och ut.

5 kommentarer:

Erika sa...

Sova? Vad är det? Jag hänger inte riktigt med på alla nymodigheter nu för tiden. ;) /MVH Mor till 11-månaders med tandsprickning

mor Lena sa...

I dag är en annan dag!

Lisa sa...

Jag funderar också ofta över det där med bilpendlande. Hur kan det vara värt? Även om man har dåliga förbindelser till Stockholm måste det rimligen vara bättre att parkera när man kommer så pass nära att man kan hoppa på kollektivtrafiken. Fast sådan parkering kanske kostar skjortan, vad vet jag.

Fru Björk sa...

Vi som lyssnar på radio istället när vi kör bil (på landsbygd med dåligt utbyggd kollektivtrafik till ort med fungerande kollektivtrafik alltså) får höra på sådant som detta: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/368780?programid=1302

Mia sa...

Åh, men jag önskar ibland att jag hade lite längre än ynka 6 km till jobbet (ingen kollektivtrafik här) för jag KOMMER ju aldrig nånstans i min ljudbok! Älskar att köra bil (långt) ensam med en ljudbok! Kunde till och med tänka mig att stå i bilkö.