lördag, maj 3

Livet och loppisarna

Testade det här ultimata lördagskonceptet idag: Tog min syster under armen och åkte på några timmars loppistur, medan alla miljarder barn vi avlat fram var kvar hemma. (Okej, okej, "miljarder" var väl kanske lite att ta i, de är i ärlighetens namn högst fyra sammanlagt, men vem är människa nog att hålla den siffran i huvudet mitt i all... ljudnivå som bildas när de umgås allihop i en och samma hög? Ingen, skulle jag vilja säga.)

Så här var loppisturen: Vi satte oss i bilen. Ältade relationer under prick hela resan. Kom till en loppis. Köpte lite prylar. Satte oss i bilen. Ältade relationer under prick hela resan. Kom till en annan loppis. Köpte lite prylar. Satte oss i bilen. Ältade relationer under prick hela resan. Kom till en tredje loppis. Köpte lite prylar. Satte oss i bilen. Åt en glass. Ältade relationer under prick hela resan (förutom möjligen när vi tuggade). Kom hem.

Har väl aldrig varit nöjdare, på ett ungefär.

Imorgon tar jag och åtminstone två av alla barnen tåget tillbaka till Gnesta igen.

Vad tomt det kommer kännas.

2 kommentarer:

Freja sa...

Låter som ren terapi!

Eva i Tyresö sa...

Ja det där låter verkligen roligt och nyttigt. Avundsjuk tänker jag.