lördag, maj 10

Kämpa, bloggen!

Jaha, ska alla sluta blogga nu? Det känns så. Åtminstone har flera av de bloggare jag läst i flera år lagt av på sistone. Idag var det Alexandras tur (BUHU! Vad tomt det kommer kännas.) och jag kan räkna upp tio, tjugo, trettio till i min feed som suckat över att de är oinspirerade och inte kommer på vad de ska blogga om de senaste månaderna.

Jag håller med.

Min blogg är också som en slö och sömnig tonåring nu för tiden. Det enda hen vill är att sova hela dagarna, äta ostbågar hela nätterna, och kanske kolla lite på tv också mellan varven. Och mitt eget bloggläsande? Pffft! Så himla halvhjärtat det också mellan varven.

Instagram är ju så mycket roligare?

Jag tror det kommer talas om 2014 som den stora bloggdödens år sen.

Men, men!

Jag var rätt sen med att starta blogg.

Tänker nog vara rätt sen med att lägga ner blogg också.

Någon ska ju vara det också.

16 kommentarer:

Susanne sa...

Inte sluta!

Lois Ohemul sa...

Lägg inte ned, för sjutton!
Har redan sörjt så många insomnade bloggar. STANNA HOS OSS.
Mvh Ohemul.blogg.se

olivia dahl sa...

Det sköna med din blogg är ju att det kommer ett inlägg då och då: en toksöt son, ett torp, ett boktips, en podd, ett feminost ryt och ett inspirerande hem. skönt ju!

Johanna sa...

Jag försöker börja blogga igen, men det är svårt av nån anledning... Enklare på instagram, fast där kan man inte riktigt brodera ut sig som man vill.

Spader Madame sa...

Bra tänkt!

Therese O.J. sa...

Nej, inte lägg ner. Jag har ju precis hittat hit! Men jag håller med om hur många som lagt ner sina bloggar, själv slutade jag blogga mellan 2008-2010 och sen 2011 tills nu igen. Och det att starta nytt är inte lätt alltid men rätt skönt att få ur sig. Det får man ju inte alltid med instagram.

lisakristin sa...

Bloggen som en trött tonåring, vilken bra liknelse. Inte den lilla bebisen en ger uppmärksamhet dygnet runt längre, men inte mindre älskat för det.
Fortsätt!

Karin sa...

Alla som tycker att Lisa absolut INTE ens ska fundeeeera på att sluta blogga räcker upp en hand. Ska vi se, ok, det blev alla händer upp då alltså. Bra då klubbar vi det. Pang! :-)

Malou sa...

Räcker upp bägge händerna och fötterna med, om det behövs! Det blir illa nog att sakna Alexandra (gamla tanter som jag trivs inte så bra med Instagram, se...) och om Lisa också försvinner så blir det ju öken här I "utlandet". Sna¨lla, snälla Lisa, sluta inte!

Helena sa...

Nej nej din blogg är inte trött och oinspirerad! Jag läser allt du skriver och tycker det är befriande med inläggen om möss i skåp, barnens kommentarer och bara vardagslunk.

Jag kan också känna mig oinspirerad men ibland sprudlar idéerna och då skriver jag många inlägg som inte är bundna av att publiceras en specifik dag. Bara om saker jag gillar eller ogillar.

Det har nog räddat mig från bloggdöden.

Eller så går jag ut i naturen och fotar och ojar mig över dess fantastiskhet på bloggen.

Heja dig!

sprakkarringen sa...

Jag hoppas innerligt att du inte slutar blogga eftersom jag på fullt allvar tycker att din blogg är en av de allra bästa i Sverige. Avsaknaden av reklam och "i-samarbete-med"-inlägg, den stilrena designen, humorn, boktipsen, barnen, hemmet, feminismen; allt blir en kanonfin mix som jag älskar att läsa. Så keep up the good work!

Lisa sa...

Åh, vad ni är fina! Jag ska inte sluta. Inte nu i alla fall.

Mellanbarnet sa...

Skrev lång kommentar men blev antingen portad/sållad i spammen/lost in cyberrymden. Anyhow:

Sluta inte blogga. Släpp kraven, blogga bara när du vill och så sällan du vill, men stäng för jössenamn (heter det så) inte ned min favvoblogg. Ok? Bra.

AnnaH sa...

Nej nej nej! Inte sluta! Det är texter jag vill ha (med bildillustrationer), inte bilder med lite text.

Jag har din blogg i mappen Favoritbloggar som jag läser varje dag.

Koko sa...

Jag håller med Anna H - instagram intresserar mig inte alls, ge mig TEXT.

metamorphosis sa...

Nämen nej, stopp, hallå! Inte lägga ner bloggar!!! Klart att det kan vara segare med bloggandet bitvis (trots allt har nog de flesta bloggare ett liv utanför www, hoppas jag iaf..) men det behöver ju inte betyda nedläggning!

För ja, instagram i all ära, men det är ju så mycket trevligare med bloggar tycker jag! Med mer utrymme för, ja ALLT!

Heja bloggen! Länge leve bloggen!