söndag, maj 18

Hemma hos

Det har varit en fotograf + journalist hemma hos oss idag och tagit en ziljard bilder till ett sånt där hemma-hos-inredningsreportage som man (okej: jag) hatälskar. I Aftonbladets bilaga "Härligt hemma" ska det publiceras så småningom. Vet inte när! Men nån gång.

Jag har bestämt mig för att ignorera att jag själv för det mesta provoceras helt oerhört mycket av såna här reportage ("Vi satsar på kvaliteeeeeet! Vi blandar gammalt och nyyyyyytt! Vi konsumerar helt orimliga mängder mööööööbler! Vi river ut helt fungerande kök för att vi har råååååååd! Vi gillar att känna gräset under våra bara föööööötter!" *kräks*) och fokusera på allt det göttiga. (Nämligen: Inredning är ungefär det bästa jag vet, och jag älskar vårt hus så himla hett och innerligt att jag gärna vill visa det för hela världen.)

Det var sjukt kul! Och intressant att vara på andra sidan. Har väl läst (okej: glott på) x antal tusen såna här typer av reportage själv?

Och man (okej: jag) har hört så många vrickade historier om inredningsteam som kommer dragandes med en halv lastbil full av rekvisita, möblerar om halva hemmet och stylar om hela huset innan de börjar plåta. Så var det verkligen inte här. De hade inte med sig en enda liten pinal, och möblerade inte om ett dugg. Det bad oss duka upp ett bord, plocka in lite extra blommor från trädgården och lägga fram lite böcker, typ. Och så fick vi göra saker som "gå ut genom ytterdörren nu allihop" och "plocka den där blomman med högerhanden istället" och "sitt här och titta ditåt" etc. Det var kul. Kommer väl vilja hugga mig i ögonen med en trubbig gaffel sen för att jag säkert sa en massa fjantigt (JAMEN, VI BLANDAR JU GAMMALT OCH NYTT! VAD FAN SKA JAG ANNARS SÄGA?!?), men det blir ju ett senare problem.

Just nu: Bara kul. Och extremt välstädat hemma. En ganska trevlig kombination, faktiskt.

4 kommentarer:

Freja sa...

Det är min dröm, att en tidning skulle vilja presentera vårt hem i en inredningsartikel. Om inte annat för att vi då kanske äntligen skulle komma oss för att städa. Och putsa fönstren... Jag älskar oxå inredning, men det är nog inte den typ av inredning som passar i tidningar, så det får förbli en dröm...

Johanna sa...

Vad kul!! Ert hem passar definitivt att visa upp för världen, det är ju sen gammalt. Simla fint.

Karin sa...

Men det var väl verkligen på tiden tycker jag som har hängt på din blogg ett bra tag nu och tokgillar glimtarna från ert hem! Kul!

Colombialiv sa...

Men wow! Kommer artikeln på nätet?