tisdag, maj 13

En dansk dramaserie, menar ni? JAMEN, SÄG DET DÅ!

Mina föräldrar har upprepade gånger den sista tiden nämnt att de kollar på "Arvingarna" på TV. Samtliga av dessa gånger har jag i tysthet tänkt "Amen guuuuuud, dansband, hallå, mamma?!? Skärp dig.", himlat med ögonen och utgått från att "Arvingarna" är någon typ av halabalo i stil med Let's Dance eller Körslaget fast med dansbandet Arvingarna och låten Eloise på repeat i bakgrunden.

Jadå!

Hej!

Det är bara jag som bloggar lite här från under min sten där jag levt de senaste veckorna!

Ikväll gick det upp för mig att serien ifråga är en dansk dramaserie.

Jag ville bara att ni skulle veta.

*surfar in på svtplay*

LATERS!

4 kommentarer:

Susanne sa...

Som dessutom är galet bra! Se den genast!

Klara sa...

Mamma nämnde den serien i går! Min reaktion var rätt lik din.
- *skeptisk* Dansband?
- Nej, en dansk serie!
- *skepsisen ökar* Danskt dansband?

(Danskband...)

mor Lena sa...

Ha,ha, ni är roliga. Kände själv viss skeptisism när jag såg det i tidningen inför första avsnittet. Men jag ger alltid danskar en extra chans, trots att det verkar fånigt. Och visst var det danskt och skitbra!!
Ett tips Lisa. Måndagar går det ALLTID nån bra serie vid åtta eller nio.

Johanna | Tillvaron.se sa...

Haha, jag fick läsa om inlägget tre gånger innan jag fattade att det var en dramaserie. Ser man "arvi" följt av random bokstäver har jag redan börjat nynna på eloise och är därefter tappad.

Du är alltså förlåten.