torsdag, maj 8

Det onödigaste dåliga samvetet någonsin

Vi har inte riktigt fått ihop vårt vanliga lilla livzpuzzel med lämningar och hämtningar idag pga jobbresor, så igår fick vi skuldmedvetet meddela barnen den tråkiga nyheten att "imorgon blir det en låååååång dag på förskolan för er. Ni får till och med äta frukost där! Och stanna tills förskolan stänger nästan."

Så här reagerade barnen på den dystra infon: "JA-AAAAA-A!!! ÄNTLIGEN!!!" Plus att de gjorde små förtjusta hopp på stället med sina små nävar sträckta i luften och sa saker i stil med untz-untz-untz. Har väl aldrig sett dem studsa lättare ur sängarna än i morse.

Och jag vet förstås inte HELT säkert...

Men jag tror att de gillar sin förskola?

3 kommentarer:

Annan sa...

Om man får stanna till stängning, så kan man få vara ensam med fröken. Det är ju guld värt. Minns jag.
Men det kanske inte alltid är roligt om man är sist jämt?

Freja sa...

Hahaha, det där känner jag igen! Vi jobbade deltid båda två under förskoletiden, så barnen kom till förskolan strax före 8 och hämtades vid tre och en dag i veckan var de hemma. de få gånger det körde ihop sig brukade min mamma rycka in och hämta dem, så det går att räkna på ena handens fingrar de dagar de fick stanna längre. Och då jublade de! fast jag brukade tänka att det mer var för att det var annorlunda, om de skulle stanna så länge varje dag skulle det inte alls vara lika roligt. Och, självklart, om de inte trivdes på förskolan skulle de inte heller gilla att stanna längre, så det var egentligen väldigt positivt!

Hanna Lans sa...

Som f.d. förskolechef vill jag låta meddela att de allra flesta barn har det oerhört skoj på förskolan! Uj, vad de stöts och blöts med sina vänner och andra vuxna än sina föräldrar, och uj, vad givande det är! Heja dina barn och heja deras förskola! :)