måndag, april 21

Vin i motrök

Okej, hej, känner ni något som luktar eld så är det förmodligen jag som befinner mig inom en radie av... ska vi säga 10 mils avstånd? Har matat den där tunnan med ris och kvistar i tre dygn nu. Har blåmärken på knät som jag brutit kvistar mot. Skämtar ej. Skulle över lag vilja säga att vi jobbat som små illrar denna långhelg: hämtat ved, lastat in ved, sågat ved, huggit ved, släpat ris, eldat ris, vårstädat hus, monterat vattenpump, firat påsk. Det sista var i och för sig inte så himla jobbigt. Älskar påsk!

Och Svante svängde. "NÄJ VI ÅKEJ HEM FJÅN TOJPET SEN, MAMMA? DÅ VILL JA ATT VI SKA ÅKA TILLBAKA TILL TOJPET NÅN MEJ GÅNG EN ANNAN DAG."

Kan tänka mig att gå honom till mötes på den punkten.

5 kommentarer:

Freja sa...

Det låter som att torpet var en hit! Älskar bilden på det sovande barnet i soffan, så skönt att vara så trött och faktiskt få sova!

Olivia sa...

Vad fina bilder!

Therese O. J. sa...

Ser väldigt mysigt ut. :)

Lotta G sa...

Vin i motrök var bland de mest bästaste bild jag sett på länge, vilken fantastisk skön kombo den avspeglar!

Colombialiv sa...

Så himla härligt att ha ett torp!