söndag, april 6

Snacka går ju

I torsdags morse sa jag det här till min kompis: "Jag har slutat jobba på kvällarna nu. Det är min nya grej. Jag svarar inte på jobbmejl eller fixar fakturor eller skriver jobbtexter efter klockan fem på eftermiddagen. Så om du inte får svar direkt när du mejlar mig klockan 23.32 i fortsättningen så är det inte för att jag börjat hata dig, utan för att jag gör andra grejer. Till exempel sover."

Sedan trillade det in tre deadlines lite hastigt och lustigt, och igår stängde jag till exempel ner datorn vid 23.49.

Man kan säga att "min nya grej" går lite sisådär.

Men det är ju roliga jobb.

Annat jag gjort i helgen: varit själv med barnen, blandat milkshakes, ätit kakor, bråkat hela lördagen med den ena sonen, varit sams hela söndagen med samma son, träffat en gammal kompis, träffat en ny kompis, städat i källaren och handlat.

Nu får jag fasen i mig se på tv.

Det har kungen sagt.

4 kommentarer:

Lisa sa...

Här kommer lite skryt, så här på måndagseftermiddagen: Jag jobbar aldrig efter klockan fem, om jag inte är på ett evenemang. Det är the shit! Och verkligen mest av allt en vana. Hejdå mejlprogrammet, hej tv! Kan varmt rekommenderas.

/carina sa...

Grymt imponerande! Jag har just upptäckt grejen med lediga söndagar, och suger på den karamellen ett tag till.

Freja sa...

Hmm, även de bästa föresatser kan halta lite... Bättre lycka i morgon...

Colombialiv sa...

Jag borde styra upp något sådant. Jag är verkligen sämst på att sluta jobba.