onsdag, april 2

Om man recenserar en tisdag

Det fanns många saker jag inte gjorde igår. Exempel: Besteg ett berg, rakade av mig allt hår, bloggade. Men jag hann med en del annat! Exempel:

- Körde på en trottoarkant med bilen i ottan så att jag fick punktering.
HEMSKT DÅLIGT GJORT.

- Tvingade i panik Gustav att byta däcket åt mig, utan att ens försöka själv.
HEMSKT DÅLIGT GJORT.

- Kom (ändå!) i tid till den första lektionen som jag skulle hålla i på Ribbyskolan i Västerhaninge, utan att ha kört för fort på vägen.
OVERKLIGT BRA GJORT.

- Höll fem lektioner för fem sjuor om skrivande, läsande och böcker.
OCKSÅ RÄTT BRA GJORT.

- Hann förbi Ikea och köpte en rullgardin till barnens rum.
NÖDVÄNDIGT GJORT.

- Spelade in två nya avsnitt av podcasten, ett om "idyllfobi" och ett om "syskon".
BRA GJORT.

- Åt spontanmiddag på Barbro med podcastens producent, aka min bästa kompis.
DET BÄSTA JAG GJORT PÅ JAG VET INTE HUR LÄNGE!!! (Kan varmt rekommendera både Barbro och min bästa kompis.

- Kom hem mitt i natten.
BRA OCH DÅLIGT GJORT. Bra på så vis att det var skönt att jag kom hem, och inte somnade eller körde på en älg eller så på vägen hem. Dåligt på så vis att jag trodde väckarklockan skämtade aprillo med mig när den ringde i morse.

Och med "väckarklocka" menar jag naturligtvis "telefon", och med "ringde" menar jag naturligtvis "spelade den förvalda väckarklocksstrudelutten".

Slut på tisdagsrecension.

3 kommentarer:

Emelie sa...

På det stora hela en bra dag alltså. För att vara en vanlig sketen tisdag...

Freja sa...

Med tanke på hur mycket du fick gjort i går så verkar det nästan likvärdigt med att bestiga ett berg!

Mirijam sa...

Bra jobbat! Älskar också barbro, dels för att maten är himmelsk, och dels för att en av ägarna är min barndomskompis så jag blir alltid så glad när dom får reklam :)