torsdag, mars 20

Så klart du gör

Jag pratade lite med min kompis fyraåring häromdagen. Om kompromisser. Hon visste inte riktigt vad det betydde.

- Du kan tänka så här: En kompromiss är när man tycker olika, men försöker komma överens genom att mötas på halva vägen. Till exempel om du vill ha tre glassar till middag, och din pappa vill att du bara ska äta en glass till middag. Då är det en kompromiss att du får två glassar. Fattar du?
- Ja.

LÅNG PAUS.

- Fast, Lisa? Sen när jag har ätit de där två glassarna?
- Ja?
- Då tar jag ju en till så klart.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Geni!

Freja sa...

Hahaha, smart unge! Nu har jag svarat på din fjärde fråga!
http://frejareddevil.wordpress.com/2014/03/20/gilla-mera-omslag-och-bjornar-kan-inte-springa-i-nedforsbacke/

Anonym sa...

Och så trodde vi att 90-talisterna skulle bli den mest individfokuserade årgången någonsin...

Joa sa...

Hahahha gulle!