måndag, mars 10

Hänga tvätt! Vad roligt! Det ska jag göra oftare!

Idag har jag hängt min första tvätt (i eget hushåll) utomhus. HA! Ni kommer vara så trötta på mig innan detta år är över. Idag har jag grillat för första gången. Idag har jag bytt en propp för första gången. Idag har jag fångat en mus för första gången. Idag har jag klippt gräset för första gången. Etc. Etc. Etc.

Jag lider med er. Jag gör det.

Men det stoppar mig uppenbarligen inte.

Jag undrar hur länge husägarsmekmånaden tänker hålla i sig? Jag gör fortfarande nästan allt (utom det som inkluderar möss) som har med detta hus att göra med ett glatt litet utropstecken bakom. Hänger tvätt! Sågar träd! Bär in pellets!

Kanske har jag blivit lite, lite galen av att bli husägare.

Men jag har också blivit glad.

Det ska man inte glömma i sammanhanget.

9 kommentarer:

Freja sa...

Hahaha, jag flyttade till hus för snart sex år sedan och det enda jag gjort är att önska att jag bodde i lägenhet istället... Men, barnen gick i skola här, och några lägenheter gick inte att få tag på, så vi blev med hus... Snacka om i-landsproblem...

HemkäraHanna sa...

Vi står ut! :)
Och hänga tvätt ute, i synnerhet på våren, är härligt.

Anonym sa...

1,5 år i hus och fortfarande löjligt förälskad. Våren är dock helt klart bästa husårstiden (och sommaren när dörren står öppen typ dygnet runt). /J

Linan sa...

Flyttade in i mitt hus i början av december och har den senaste veckan undrat om det verkligen är ok att vara förälskad i sitt uterum?!

Ylva sa...

Det är fortfarande uppfriskande att läsa om din huseufori. Synd om min man som inte har en sån fru. Vi köpte hus för tre år sen och torp för tolv och jag bara sitter i lusthuset och läser...

Rebecka sa...

Det håller i sig! Jag längtar på riktigt efter att få klippa gräset, beskära träd, rensa rabatter, hänga lakan ute.. Har funnit stort nöje under vinterhalvåret att dammsuga och skura golven på källarvåningen där min tvättstuga, sval och garage ligger. Mycket märkligt och liknar inte mitt lägenhetsbeteende - skita i allt.

Cecilia i Hillsjöstrand sa...

Den där härliga känslan behöver faktiskt inte försvinna alls... visst, det blir ju vardag med sådana där saker tillslut - men jag som nu bor i mitt andra hus glädjer mig lika mycket fortfarande åt de små sakerna. Trädgården tex är en ständig glädjekälla.

Josefine sa...

Alltså jag var SÅ lycklig när jag såg torkvindan utanför vårt hus. Började dagdrömma om lakan som hängt ute i vinden och solen. Sen kom mamma och bara "ja men Mikael är ju jättepollenallergisk" och DÖDADE min dröm. Fan.

tantaugustastekopp sa...

Du och jag Freja, du och jag... Men någon gång flyttar de hemifrån tänker jag. Om typ tidigast 14 år...