torsdag, mars 13

Bebisar i brevlådan

Idag fick jag ett fint inslaget paket på posten. Med två pelargonbebisar i, och ett brev från en bloggläsare som heter Anna med tips på hur jag ska sköta min Mårbacka och en berättelse om bebisarnas ursprung (som involverade en farmor, ett köksfönster, norduppland och en moderplanta som hette Gertrud). Så himla snällt! Blev löjligt glad.

Tack gulliga du, Anna! Jag ska vårda dessa sticklingar som vore de mina barn.

(Och sätta dem direkt i jord som du sa. Jag måste bara köpa jorden först.)

3 kommentarer:

Freja sa...

Åhh, så roligt! Att veta vad mamman till sticklingarna heter förpliktar ju!

I dag har jag svarat på din andra feministfråga!
http://frejareddevil.wordpress.com/2014/03/13/gilla-natur/

Anna @sweet life sa...

Vad roligt att du blev glad! Pellor tillhör livets fina. Hoppas att ni ska trivas ihop :)

Caroline sa...

Men var kommer denna UNDERBARA vas ifrån?

Caroline