måndag, mars 10

7. Här är en lista på fem av mina främsta feministiska förebilder


Det finns så många viktiga (historiska) kvinnliga förebilder att jag har ägnat helt orimligt lång tid nu åt att välja ut vilka av dem som skulle kunna platsa på en topp fem lista, så äh, nu struntar jag i dem allihop, och så väljer jag fem feministiska förebilder som finns nu, som jag följer och läser och lär mig grejer av och älskar på daglig basis:

1. Liv Strömquist - läs hennes böcker och lyssna på hennes pod.
2. Lina Thomsgård - följ henne på twitter.
3. Nina Åkestam - läs hennes blogg.
4. Nanna Johansson - läs hennes blogg, och kolla in hennes böcker.
5. Bianca Kronlöf - följ henne på twitter, kolla hennes blogg och klicka på klippet här ovanför igen, fast du säkert sett det redan.

Det här är en av rubrikerna i 10 x feminism, som består av tio blogginlägg kring temat feminism. Häng på du också! I tio olika inlägg, eller genom att svara på alla frågor i samma inlägg. Du hittar alla rubrikerna här!

4 kommentarer:

Sofie sa...

Tack för tipsen!

Peppe sa...

Utmärkt inlägg323334

Peppe sa...

inte så lätt att pricka rätt ruta när en ska bevisa att en inte är en robot.

Freja sa...

Jag har inte kommit igång med dina frågor än, jag ligger i startgroparna, men just den här frågan vet jag inte riktigt vad jag ska ta upp...