söndag, mars 9

5 x söndag



Alla dessa söndagar vi tjurat i vår lägenhet i stan för att vi inte velat göra samma saker samtidigt och blivit rastlösa och inte orkat ta oss ut eller orkat ta oss ut men glömt hälften av grejerna inne och inte orkat gå tillbaka så vi har gått till nån park och där har nån blivit kissnödig och nån kanske ramlat i en vattenpöl och vi har inte haft några extrabyxor och ena barnet har tröttnat före det andra barnet, och sen har vi gått in igen och allt har varit okej, men ni vet, rätt fyllt av konflikter.

IDAG HAR VI HÄNGT I VÅR TRÄDGÅRD!!!

Och jag antar att det inte bara kan bero på att vi faktiskt har en trädgård, vi måste också ha haft tur, eller så har barnen plötsligt blivit stora, men det var ta mig tusan fantastiskt precis hela tiden. I sju timmar stod ytterdörren öppen, och vi gick ut och in och fram och tillbaka, och beskar ett äppelträd och byggde en kompost och odlade lite grejer och tog fram utemöblerna och åt lunch i solen och bråkade inget. Mest var barnen med oss ute, ibland var de inne själva, aldrig var de sura. Efter fem timmar sa Rufus: "Men NÄÄÄÄR kan vi leka något?!?" Då sprang vi fyra varv runt huset, och det räckte tydligen för att han skulle hålla ut i två timmar till.

Jag vill gifta mig med denna söndag.

4 kommentarer:

Karin sa...

Jag förstår det. JAG vill gifta mig med din söndag!

Freja sa...

Det låter härligt!

Garderobenmin sa...

Det finns få "saker" som är lyckligare än en husägares första vår i sitt hus! Congrats!

mor Lena sa...

Detta låter helt underbart!! Jag fattar lyckan.