lördag, februari 1

Untz, untz, MELLO!

Innan sändningen av första delfinalen i årets Melodifestival ens hade börjat studsade Svante upp och ner i soffan och vrålade JAG ÄLSKAR YOHIO!!!, och sen fortsatte det ungefär på det viset. Entusiasmen var mycket hög i denna soffhörna. Rufus röstade på alla bidrag.

Själv planerar jag att lägga 99% av allt mitt engagemang och all min melodifestivalskärlek på Nour El Refai. Alltså! Jag avgudar kvinnan. Hur hon står där i snygg spetsklänning med sina lurviga armhålor och är rolig och smart och låtsasvisar skrevet i en av de största tv-sändningarna vi har i det här landet, YEAH! Så som Bolibompa-Farzad twittrade under sändningen känner jag, + 10000:

"Fan va jag älskar att mina barn får se Nour. När jag var barn var alla tv-kvinnor som i Casanova-låten. ✊"

Exakt så.

8 kommentarer:

Emelie sa...

Jag ville rösta på Nour, det gick visst inte...

Lina sa...

Instämmer med föregående talare, Nour är fantastisk!
Vad som däremot är extremt obehagligt och ofantastiskt (bra ord!) är Sverigedemokraten William Hahnes tweet "Jag betackar mig för orakade kvinnoarmhålor på bästa sändningstid #feministtrams"
Själv betackar jag mig för William Hahne och hans patetiska åsikt, oavsett sändningstid...

liten sa...

Ja! Så klockrent!

Singelbloggaren sa...

Haha, Emelie, vad smart! Vi måste ju få till en regeländring så att vi kan rösta på Nour i stället!

Emelie sa...

Hej Lisa! När jag nattade min dotter nyss (och naturligtvis somnade) drömde jag om dig! Du var hemma hos mina föräldrar, jag verkade bo där fortfarande/igen. Jag blev helt starstruck och till mig i trasorna och satte genast igång att baka chokladkaka, vilket gick lite sådär eftersom jag var så nervös. Men Du var förstående och jag fick till och med en kram. Sen drämde jag till med att säga att "dina ungar verkar EXMPLARISKA!" Med stor emfas. Bara så att du vet.

Pamela sa...

Jag drömde också om dig i veckan! Du hade röd- och vitrandig långärmad t-tröja på dig och var glad och rolig.

Lisa sa...

Åh, Emelie och Pamela! Det var då det FINASTE jag hört, tror jag. Känner mig 0% glad och rolig och förstående i denna stund, så jag älskar er lite nu för att ni drömmer så fint om mig.

Helena sa...

Jag gillade också Nour bäst! Bloggade om hennes armhålor och hår i allmänhet idag. Jag blev inte så förvånad att hon hade hår under armarna. Så vitt jag vet har varenda människa det!