fredag, februari 21

Internet made me do it, 1 och 2.


I kommentarsfältet på mitt instagramkonto pågår just nu en helt öppen langning av Elefantöra-sticklingar, efter att jag triumferande lagt upp ett foto igår på växten som jag ÄNTLIGEN lyckats hitta i en blomsterbutik, och cirka alla andra i kommentarsfältet verkade vara ute efter samma sak. Som en egen liten härlig intresseorganisation för krukväxtletare. Hur kul är det inte? Att en freaking KRUKVÄXT kan trenda i sociala medier, och bli till ett habegär hos jättemånga människor samtidigt, bara för att den synts på en massa snygga foton i folks flöden?

Himla kul är vad det är.

Både att Elefantöra tydligen är det hetaste hett just nu, och att jag lyckats lägga vantarna på två alldeles egna exemplar efter att ha frågat i... tja, åtminstone tolv, tretton butiker de senaste månaderna. (Och jag köpte mina på Regeringsgatans blommor i Stockholm. Men de hade bara två plantor inne, och nu är de två slut. "Vi får väl ställa oss på kö igen nu då", sa kvinnan bakom disken. "De är så himla populära de där växterna helt plötsligt." HAHAHA!)

Aja.

Jag har också köpt montana gold sprayfärg, som jag ska måla grejer i mitt hem med, för det har jag också snappat upp på internet att man borde. Detta internet, alltså! En ständig källa till inpisration/galenskap.

Tänkte ge mig på sängbenen. Om jag bara kan komma ihåg var jag lagt dem.

1 kommentar:

Frida sa...

Så himla lustigt med de här internet-hyparna. Man borde göra ett museum av alla grejer. Jag har en del blogg-hypade saker hemma som nu, några år senare mest samlar damm...