söndag, februari 9

Grejer vi gör på kvällarna

Hohoho, jag skrattar så mycket åt mig och Gustav nu, och jag kommer inte sluta på jetelänge. Eller jo, jag kommer sluta imorgon, för då kommer jag ha så mycket träningsvärk överallt att det inte kommer bli tal om något himla skrattande på... jag vet inte. Resten av våren. Men tills dess? Hohoho! HOHOHO!

Gustav bestämt sig för att börja träna hemma. Och helt i linje med sin allt-eller-inget-mentalitet har han hoppat på något himla mördarprogram, som är typ så här: gör 150 burpees (typ armhävning + upphopp), 150 squats (superdjupa knäböj) och 150 situps så snabbt du kan, varannan dag. Och ja. Det är ju trist att sitta i soffan och titta på, så jag tänker: kul grej, jag vill också.

Ska en medelålders, otränad, blek och svettig person stå halvnaken och flåsa i vårt vardagsrum (på allmän display för alla som går förbi utanför) varannan kväll så kan väl lika väl en till likadan stå bredvid.

GRATTIS, GNESTA! Vi bjuder.

Ska bli intressant att se hur länge vi håller ut. Ska också bli intressant att se hur lång tid det tar innan vi faktiskt lyckas göra 150 burpees, 150 squats och 150 situps, för eh... vi är inte riktigt där ännu. Kommer det någonsin hända? Ingen vet.

Men det är roligt än så länge! På så vis att jag skrattar åt oss, inte med oss. Men skratt som skratt, right?

9 kommentarer:

JoHo sa...

Nästan så jag blir sugen på att svänga förbi Gnesta nån kväll... strosa förbi liksom :) Nä men HEJA ni!

@enga sa...

ja, men skratt aktiverar ju också en massa muskler och kan ge träningsvärk, så win win liksom! heja heja!

heidi sa...

ett gott skratt förlänger livet heter det ju - tänk så långlivade ni kommer att bli:)

Singelbloggaren sa...

Hemmaträning is the shit!! Är dock högst tveksam till om mina grannar på våningen under tänker detsamma...

Anonym sa...

Finns appar för allt. Även hemmaträning. Fit Woman funkar trots fånigt namn. Och i yoga-appen får man karmapoäng varje gång man kört ett pass, asså Riktiga Äkta Karmapoäng.

Malou sa...

Medelålders?? Möjligen när man är runt 50-60, kanske, men ni måste ha ganska många år kvar! Resten kan jag inte ha någon förmening om...
Det är kul att läsa din blogg. Och jag har fått läst böcker som jag aldrig hade tänkt på tidigare, tack för det.

Lisa sa...

Haha, Malou, ja men "medelåldern är levnadsåldern som infaller mellan ungdomen och ålderdomen" - det MÅSTE ju vara där vi är nu?

Jojjo sa...

Haha det där låter ju som en grym idé! Provade burpees för första gången i mitt liv igår, trodde jag skulle dö. Gillar dem INTE! Men tänker att de borde vara rätt effektiva, trots allt!

Lizz sa...

Jag hoppade på ett squatsprogram. 1a dagen började man med 30 st, efter en månad skulle man klara 250 st.

Jo tjena, tänkte jag. Men faktiskt!
När man väl börjat så avancerar man jäkligt snabbt. Numera gör jag 100 vanliga squats och 100 till med 5 kg extra vikt.

Armarna tar , för mig iaf, lite längre tid att avancera styrkan i men även där klarar jag mer idag än jag trodde jag skulle göra.

YOU GO GIRL!!!