onsdag, februari 12

Festliga glädjeämnen man skaffat sig i livet ändå

Alltså, om ni måste värdera, på en skala 1-10, hur nöjda känner ni er då när det är nystädat hemma hos er? När alla saker ligger där de ska, när det är dammsuget, golven kanske är torkade, toan är städad och köket är rent, och kanske, kanske till och med att krukväxterna är vattnade, och ni sitter i soffan och tittar er omkring och är klara. Hur nöjda är ni då?

På en skala 1-10 så är jag kanske... 17 nöjd när det händer.

Jag tror nog att min kille (och eventuellt några till jag känner) skulle säga att det är en liten, liten störning jag har, men HERREGUD VAD JAG ÄLSKAR NÄR DET ÄR STÄDAT!!! SPECIELLT OM MAN HAR NYA TULPANER PÅ BORDET!!! Det är på gränsen att det till och med spiller över så att jag älskar att utföra själva städningen också, fast inte riktigt ändå, älskar är ett starkt ord, jag mer bara o-hatar det.

Och har man till och med orkat byta lakan, så att man får gå och lägga sig i nytvättade sängkläder sen också?

HERR-E-GUD.

Jag är verkligen inte speciellt svår att få på gott humör, när man tänker på det.

7 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

Att göra det- nej. Men när det är klart- på gränsen till extas! Och som du säger, hinner man dessutom bädda rent och det står tulpaner på bordet, ojojoj säger jag bara....

@enga sa...

Oh ja! Förstår dig helt och fullt. Hos oss är det tyvärr alldeles för sällan det inträffar. När man är färdig med ett våningsplan brukar barnen se det som en signal om att de måste skynda sig att fylla de tomma ytorna med leksaker eller pyssel eller whathaveyou.... men tulpaner på ett rent köksbord, det kommer man långt med.

Emelie sa...

Det är så himla sällan all städning sker samma dag (eller ens samma vecka), så det där lyckorusiga känslan är lite främmande för mig... Men visst är det härligt när det är gjort.

Olga sa...

17 här också, särskilt om man får tulpaner och rena sängkläder! Kanske till och med 18.
Mvh
Simple Pleasures

Akan-Kakan sa...

Haha, jag kan inte relatera till detta över huvud taget! ALLA saker ligger där de ska? Och allt är städat? Det har nog inte hänt på de senaste 9 åren eller så.
(Ja, mitt äldsta barn är alltså 9 år. Det finns ev ett samband här)

Simon sa...

Jag håller helt med både när det gäller själva städningen och känslan efter. Fast mest känslan efteråt. Numer är dock känslan oftast delad då man sällan hinner med båda våningsplanen på samma dag för att en liten kille på snart 2 år blir vrålförbannad om han inte får sköta dammsugningen heelt själv :)

Katharina sa...

Förstår precis! Det är helt fantastiskt. Men det händer alldeles för sällan sen vi flyttade till hus. I lägenheten var det ju fullt möjligt titt som tätt.