tisdag, februari 11

En tisdag mitt i livet

Jag märker att jag har börjat lista alla grejer jag ska göra på dagarna. Gör ni det? Har ni system? Länge har jag nöjt mig med att skriva upp tidsbestämda grejer i kalendern (möten eller jobbresor) och sedan freestylat med resten. Men nu listar jag den freestylade tiden också. Om det är en dag då jag inte känner mig stressad räcker det med att jag spaltar upp grejerna lite för mig själv i huvudet på morgonen. Om jag är stressad måste jag skriva ner listan, med små rutor vid sidan som jag kan kryssa av efter hand. Idag är jag mitt emellan, så jag bloggar ner den:

TISDAG
- få upp barnen ur sängen, få i barnen frukost, få på barnen kläder, ge barnen pussar och lämna dem på förskolan utan att någon av oss blir ledsen
- läsa färdigt en bok och förbereda inspelning av podcast om boken
- kolla igenom lite bokföringsgrejer och fixa lite med banken
- svara på mejl
- bättra på träningsvärken genom att träna en halvtimme på vardagsrumsgolvet
- äta lunch
- duscha och klä på mig vettiga kläder
- packa ner lite grejer i en väska
- ta pendeln in till stan
- hämta upp utlånad ljudinspelningsutrustning och släpa dessa skittunga väskor genom rusningstrafik
- spela in två avsnitt podcast
- sitta i min bästis soffa och dricka te och älta relatioooooner och sånt härligt
- strunta i att ta sista pendeltåget hem
- sova över på en madrass i Hammarby Sjöstad

Det oroar mig lite att "äta middag" inte är inklämt här någonstans, men annars är jag rätt nöjd med listan och dagen. Speciellt det där med övernattningen och soffan på slutet gillar jag! Det ska bli kul. Det är (förutom härligt för att jag får hänga med min polare) som ett studiebesök, nästan. Att sova över i en annan barnfamilj och sitta med vid deras frukostbord på morgonen sen och titta på när de kör sitt komma-iväg-till-förskolan-race, och höra hur de bråkar om kläder. En liten sidoeffekt av att ha flyttat från stan som jag tycker himla mycket om, faktiskt.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Då slipper du träningen ikväll då ;)

Magganmagi sa...

Vad roligt och träffsäkert du skriver! Jättekul att följa din blogg:-)