lördag, januari 4

Ooooo kul, det gör vi inte om

Ni vet när man är hela familjen på Ikea (en lördagkväll, ja) och alla är lite halvtrötta och halvhungriga och halvgriniga och man upptäcker att man tappat sin bilnyckel "någonstans mellan parkeringen vid Ikea och ingången på Ica som ligger 400 meter bort", ni vet då?

Herregud ändå, vad trött man känner sig i det läget.

Och vad sammanbiten man låter när man säger "Okej. Jag tar med barnen in och underhåller dem på barnavdelningen. Du. Letar. Upp. Nyckeln."

Men aja.

Nyckeln hittades. Ingen bröt ihop. Alla fick mat. Och vi köpte ziplockpåsar.

Det slutade lyckligt.

2 kommentarer:

familjenlalloo sa...

Åååh, ziplockpåsar! Det måste ju vara en av de bästa uppfinningarna! Här i USA finns de i snack size, sandwich size, quart size (1 liter) och gallon sie (4 l) och jag använder dem till nästan allt - mellis, kritor, smycken, marinad, sladdar och laddare, pärlor, lego, julpynt... Jag skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst. Den dagen jag flyttar till Sverige ska jag varenda litet överblivet utrymme i containern med ziplockpåsar!

Vilken tur att ni hittade bilnyckeln utan kris!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vet du, en gång tappade en bekant till mig bilnyckeln i havet dagen innan de skulle åka hem. När de åker tillbaka dagen efter för att leta efter den händer det otroliga: de hittar den. I havet! Nyckeln!

Helt galet. Ibland händer goda saker.