onsdag, januari 1

En bloggrubrik för varje dag i januari 2014

Hörni, hörni, det är januari nu, och i januari ska ju vi som är coola ha en egen sådan där bloggkalender, minns ni? YEAH! Jag kom på det själv för ungefär en timme sen och började leta efter vad jag hade sparat min fantastiska lista som jag knåpade ihop där i början av december när jag var som avundsjukast på alla som hoppat på decembertåget. Tyvärr för mig visade det sig att jag hade sparat min lista på skrivbordet, slängt den i papperskorgen och tömt papperskorgen. YEAH! Jag skrev en ny.

Kopiera och hoppa på om ni vill! Så kan januari 2014 gå till historien som en rolig bloggmånad sedan.

Här är hela listan:

1. Kolla! Här är en bild jag gillar som jag hittade i min telefon.
2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…
3. En grej jag skulle vilja lära mig.
4. Kolla! Här är en bild från mitt vardagsrum.
5. Det bästa snackset är ju som vi alla vet…
6. Hepp! Dagens boktips.
7. Kolla! Här är en bild på stället där jag oftast sitter när jag bloggar.
8. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med en författare…
9. En grej jag skulle vilja vänja mig av med.
10. Kolla! Här är en bok som jag tycker är snygg.
11. Den bästa grönsaken är ju som vi alla vet…
12. Hepp! Dagens tv-tips.
13. Kolla! Här är en bok som jag tycker är ful..
14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…
15. En grej som gör mig vansinnig i vardagen.
16. Kolla! Här är en bild från mitt sovrum.
17. Den bästa osten är ju som vi alla vet…
18. Hepp! Dagens filmtips.
19. Kolla! Det här är ett fynd jag gjorde en gång.
20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film...
21. En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen.
22. Kolla! Här är en favoritbok från min bokhylla.
23. Hepp! Dagens musiktips.
24. En grej jag borde ta tag i.
25. Kolla! Här är en bild från mitt kök.
26. Den bästa frukosten är ju som vi alla vet…
27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…
28. Kolla! Här är en bok jag vill o-tipsa om.
29. Hepp! Dagens middagstips.
30. En grej jag är himla bra på.
31. Den bästa fikan är ju som vi alla vet...

69 kommentarer:

Hanna sa...

Jag är med!

Heidi sa...

Jomen det här hakar jag på, så får jag tummen ur att ta mig tid att blogga dagligen! :)

Maria sa...

Nej men hörru, vilken bra lista! Den hoppar jag gärna på.

Emelie sa...

Äh, det kanske kan väcka blogglustan igen. Jag är med!

Librarybeth sa...

Kul lista, jag hakar på!

Kattis sa...

Även jag, även jag...

lisakristin sa...

Jag är på!

hallinbloggar sa...

Hittade hit från Libby och hade själv funderat på en egen lista för att få fart på bloggandet. Så kul. Jag är med!

yllet sa...

I am a cool cat som I am in! Och jag är även svensktalande. Skrev bara på engelska pga min coolhet.

Tinnan sa...

Via Kattis hittade jag din lista och tänkte, ja vad fan, det är kul! Så jag är med!

andrea sa...

Åh! Jag är med!

Erica sa...

Jag är också med! :)

Lo sa...

Jag testar. På tre rader ;-)

itekoppen sa...

Jag är på!

AnnaA sa...

Testar att hänga med. Kanske blogglusten återvänder. Tack för hjälpen!

Malin sa...

Ja men vad roligt, den här listan ska jag göra eftersom också jag missade alla julkalendrar i december.(Och så låtsas jag att första punkten på listan publicerades igår eftersom jag missade den också.)

Fifi sa...

Jippie, jag hoppar på!

S.W sa...

Jag är på!

Jojjo sa...

Jag är också på, roliga rubriker!

Spader Madame sa...

Hänger också på!

Nina sa...

DEn hakar jag på!

Caroline sa...

Jag ska också göra!

listoplisto sa...

Jag är med!! Hurra :-)

Singelmamman sa...

Oj! Men jag hänger absolut på! En dag försent visserligen.

Anonym sa...

Det här låter roligt! Jag har dock ingen blogg - vad sägs om en hashtag på instagram? :)

Jenny sa...

Vad roligt! Jag hakar på.

Sara Ulrika sa...

Jag är sen som vanligt men jag hakar också på. Kul!

egoistiska egon sa...

Eftersom jag väntar på att klämma ur en unge ur min kropp tänker jag att detta är perfekt. I'm in!

Elensar sa...

Jag är med.

Thérèse Eriksson sa...

Wohoo! Jag sladdar in här en dag för sent men självklart är jag med. Allt som kan liva upp i januarimörkret är bra grejer!

Mrs E sa...

Kul! Jag hänger på :-)

Fridhemsfrun sa...

Jaa, vad bra. Jag är med!

Nias sa...

Är också med. :)

Pattsy sa...

Jag hakar på! :)

Malin sa...

Kul, jag är med1

Sockerbulle sa...

Vad kul, jag hänger på! :)

Nina sa...

ojoj! jag är självklart med!

Ett stenkast från Fyndet sa...

Sent ute men inspirerad av Singelmamman hakar jag på ikväll när juvelerna sover :)

Ninette sa...

toppenidé! den hakar jag jättegärna med på!

Saija sa...

Skoj! Jag är med! :)

Hanna sa...

En dag sen är detsamma som i fas va? Ja, men då är jag ju på! Behöver få igång bloggandet igen.

dundermei sa...

Hoppar på jag också!

Helena sa...

Jaa, jag är med.
Nu ligger jag ju redan två dagar efter men jag hinner ikapp. Det här blir kul!

Fröken Blund sa...

lite sent ute, men jag är på.
ballt.

Tove sa...

SUPER! Jag hakade på på dag tre :) Är dock inte lika finurlig i texter som du, men jag skall försöka :)

Frida sa...

Jag hakar också på. Kul med massa blogginlägg :)

alwa sa...

oooh väldigt förväntansfull för den 8e...

Jenny sa...

Här hoppar en också på lite försenat!

Rim sa...

Jag knycker den, jag med! Skitbra lista, juh!

Sara sa...

Oh vad roligt, jag hittade hit cissispringer och visst, jag är liten sen men vad gör väl det? :)

Lotta sa...

Urkul idé!

Hakar på!

KatarinaZA sa...

Det här hänger jag med på. En superrolig idé!

Viktoria sa...

Hakar också på lite sent kanske men fint folk kommer alltid sent eller hur det nu var , kul idé!

Katarina sa...

Odjå, jag gick visst med utan att säga det här. Men klart att jag är med på en så kul rubriklista.

Rebecca sa...

Jag hoppar ocksa pa lite sent... Tar igen de dagar jag missat ;)

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX sa...

Jag hoppar på din lilla utmaning och bakdaterar lite inlägg till rätt dag.

Ulrika sa...

Lite sent, men ändå.. jag är med :)

Fröken Fisk sa...

Hmm, varför inte. Får svara ikapp

Madde-mamman sa...

Hittade hit via bakel.se, och hänger på, får jobba lite för att hinna ikapp.

Jenny sa...

Kul efter jul. Hoppar med lite grann. Känner mig själv lite för väl o inser att jag inte komma fullfölja helt.. men tänker att lite måste vara bättre än inget va?! ;)

Pennfäkterskan sa...

Låter som en kul utmaning i januarimörkret. Jag hoppar på, om än lite sent.

Frida sa...

Och så här på åttonde dagen hoppar jag också på januaritåget. Det är ju så himlans roliga ämnen. jag kör en snabb uppsamling i dag för att komma i fas. Hurra!

Linda sa...

Bästaste listan ju!! hmm … ska nog sno den vidare då bloggtorkan ibland inträffar undertecknad.

Gott nytt 2014! Nu kör vi så det ryker <3

Ruta Ett sa...

Bloggtorkan breder ut sig och då kan den här listan vara en räddare i nöden!
Jag hoppar på tåget!

maria sa...

Jag är med/på!!

Maria sa...

Hittade hit igår och hoppar glatt på tåget!

Omentjej sa...

Det blev succé det här! Jag är också på! :)

Carolina sa...

Jag känner att februari också är en perfekt månad för en bloggrubriklista. Så NU hänger jag på...! :)
Fast det är lite mer som att jag bara helt fräckt snor idén, för jag gör om rubrikerna en hel del. Ska bli kul, detta! Man behöver blogginspiration så här års.
http://carolinalever.blogspot.se/2014/01/en-bloggrubrik-for-varje-dag-i-februari.html

Emelie sa...

Jag hakar på! Ett par månader för sent förvisso, men jag har aldrig varit så bra på att passa tider...