lördag, januari 25

Efter kalaset

Skulle kunna vara en titel på en film eller en bok eller vad som helst, "Efter kalaset", den känns typisk. Men nu var det ju inte det vi skulle prata om, utan det här: Jag har överlevt ett barnkalas! Jag tänker på det som en bedrift, men egentligen var det inte ens speciellt svårt. Rufus hade bjudit in sex kompisar, och de underhöll sig själva nästan hela tiden, ingen blev ens ledsen. Vi bara stack till dem lite mer socker då och då, så var det lugnt.

"Lugnt."

Och jag höll mig i skinnet och gav honom ingen blöja i fiskdamm ens! Det var också rätt lätt, för vi hade inte ens fiskdamm. I år hade vi bildskattjakt. Så här gjorde man det: Gömde godispåsar på åtta olika ställen i huset (till exempel i en kökslåda). Tog ett foto på ett hörn av gömstället (till exempel på handtaget till kökslådan). Skrev ut fotona. Delade ut en bild till varje barn och sa åt dem att leta upp det som var på bilden, för där fanns deras godispåse. Det var rätt lagom klurigt för en femåring och hans polare. Så ni kan se det som ett tipz.

Nu ska jag dumglo på tv tills jag somnar, vilket skulle kunna bli om ungefär fem minuter, hej!

1 kommentar:

Colombialiv sa...

Vilket supertips! Ska spara i bakhuvudet tills några år fram i tiden.