onsdag, januari 8

8. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att hångla med en författare…

Men gud ändå, varför hittade jag på så knepiga frågor? Den här är ju jättemärklig.

Jag känner (åtminstone på "hej hej, hur är det, vilken god plockmat ändå, va?"-basis) vid det här laget en hel del snygga, smarta, begåvade, asroliga författare (alltså, maken till trevlig yrkeskår man hamnat i ändå!) som skulle kunna figurera som svar på den här frågan, men det skulle ju bli SKITKONSTIG stämning nu om jag drog till med någon jag kommer att träffa i nästa vecka. 

Så det går dessvärre bort.

Utomlands, utomlands, vad finns det för författare utomlands?

Jag skulle kunna tänka mig att tacksamhetshångla lite med någon som skrivit en bok som kunde ge mig min försvunna läslust tillbaka. Jag tänker att det kanske kommer att bli Gillian Flynn. (Började just läsa "Dark Places" och känner hoppet spira.) Men om jag ska vara trist och hålla mig till min gamla vanliga sexuella läggning och hångla med en man? Då säger jag... 

Paul Auster? John Green? Jonathan Safran Foer? Jonathan Tropper? Erlend Loe?

Äh, jag vet inte. Jag kan ta vilken som. Jag är inte så himla knusslig.

Min kille verkar hur som helst vilja hångla lite med Jonas Hassen Khemiri. Han har lyssnat på honom en gång när han hade någon slags föreläsning och "applåderade JÄTTEHÖGT efteråt" eftersom karln "talade tydligt som en Aftonbladet-artikel, med ett språk som det av Marcel Proust".

HA! 

PS1. Om man bildgooglar "snygga författare" så kommer det  upp skitmånga bilder på Jens Lapidus. PS2. Och några på Lotta Lundgren.
PS3. Men inga på mig.

*upprörd smiley*

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

16 kommentarer:

Hanna sa...

Hah, jag googlade ju "snygga författare" och det blev Ju JL för mig då... Ja visst har du fixat jobbiga rubriker!

bokmalande sa...

Alltså, du taggar väl det här inlägget "snygga författare" och "Lisa Bjärbo", får man anta? Lägg in en bild på dig själv också, så är saken biff ;)

itekoppen sa...

Jag valde en kvinnlig författare. Jag hittade inga manliga snygga författare enligt mig själv. Men sedan läser jag ju väldigt lite manliga författare.

Frix sa...

Johan Unenge, såklart!

Olga sa...

Å jag vill också hångla med Jonas Hassen Khemiri!!!!!!

Annapanna sa...

Paul Auster. Vilken dag som helst. Behövs ingen pistol heller.

Mrs E sa...

Jag valde Khemiri - för att han är så dreamy (åh, rim!)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jens Lapidus verkar ta en skrällseger i denna dagens utmaning.

iHanna sa...

Alltså, rent etiskt kan ni ju inte hångla med Paul Auster för Siri, hans fru, är ju också författare och helt underbar. Jag tror inte det skulle vara bra för deras äktenskap/skrivandeharmoni! ;-) Dessutom stinker han rök, den där Auster, i alla fall när jag träffade honom. Men ja, jag förstår, det ska ske i fantasin... Hmm... :-)

Lotta sa...

Haha....jag tog liksom Hans Koppel jag???
Khemeri skulle kanske funka..lite mycket pojke kanske ;-)

Anonym sa...

Jag tänkte också Lapidus och förkastade honom bara för att han skulle ändå få hångla så mycket.
Jag tog...jamendåfårnivälgåinpåminbloggochseeftersjälva...

Nina sa...

Ha, ha!
Det kommer Lisa, det kommer.

listoplisto sa...

Jag googlade både "snygga författare" och "handsome writers" men det var HELT hopplöst. Så jag tar den ödet slänger på mig. Lite hångel har ju ingen (eller inte så många i alla fall) dött av. Eller? :-P

Koko sa...

Neil Gaiman, anyone? Både snygg och begåvad. Och verkar trevlig också. *tindra*

Jonna Lindberg sa...

Haha, jag fick allt upp en bild på dig när jag googlade på "snygga författare" med en länk hit: http://schitzo-cookie.blogspot.se/2012/12/julklappstips-av-forfattare-och-vikten.html).

Ulrika sa...

Så sant, jobbiga rubriker och underligt.. du borde ju liksom komma upp rätt direkt vid ett sånt googlande.. Kanske du måste inställsamhångla lite med nån inflytelserik typ som benämner författare som snygga.. eller det kanske räcker med att du visar dig lite oftare där såna bilder tasÅ? Så måste det ju va, mer mingel och mindre hångel så kommer snart snyggalistan att se ut som den bör ;)