måndag, januari 6

6. Hepp! Dagens boktips.


Strax innan nyår sa jag i SvD att den här boken är min största läsupplevelse under hela förra året, och det är sannerligen sant. Fortsätter väl att tjata lite till om den? Den finns på svenska nu, och heter "Låt vargarna komma", och om man ska sammanfatta den extremt kort så säger man: USA på 80-talet, rädslan för aids, komplicerade syskonrelationer, familjehemligheter och konst. Och så säger man: SVINBRA.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Mrs E tipsade också om den! Jag ska åka till bokhandeln och investera!

Sara: sa...

Yay, jag som håller på och samlar på mig semesterböcker (2 veckor i/på dominikanska, holla!). Jag älskar dina boktips! Alltid klockrena.

Anonym sa...

Den är helt enkelt fantastisk, lätt 2013s bästa läsupplevelse. Men jag undrar, hur bra är översättningen? Jag läste den på engelska och tänkte många gånger på att det måste vara väldigt svårt att översätta många av de fantastiskt begåvade tvetydigheterna i språket? Men den är säkert jättebra på svenska också, så LÄS! säger jag.

egoistiska egon sa...

Jag ska börja läsa den idag, hört så mycket gott om den!

Emelie sa...

Ha, jag tipsade också om den idag utan att ha kollat dig först. Fast jag har läst den på svenska...

Mrs E sa...

Så bra!

tantaugustastekopp sa...

Fantastiskt bra bok!

Lo sa...

Älskar!