söndag, januari 5

5. Det bästa snackset är ju som vi alla vet…

Alltså, jag måste nog ändå säga Cheez Cruncherz. Trots den urfåniga stavningen. Jag brukade tycka att lättsaltade potatischips (såna utan räfflor) slog allt, men på senare tid... alltså, de här är ju godare?

Enda problemet med dem är att de lagt knark i dem, så när man väl ätit en sån där knögglig pinne, så måste man fortsätta trycka in näve efter näve med knöggiga pinnar i munnen tills påsen är slut, utan att ens dela med sig det minsta till sina barn, och då kan det lätt bli lite dålig stämning i soffhörnan, det kan det ju.

Men annars? Jag kan inte se några minus med detta livsmedel över huvud taget. Förutom möjligen de kladdiga händerna då, men ärligt talat, de går ju att tvätta.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

8 kommentarer:

Sara Ulrika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hedgehog-sara sa...

Dom är supergoda - fast ostbollar är ändå min favorit bland ostsnacksen. Helst ska de stå på segning ett dygn först :)

Sara Ulrika sa...

Definitivt bästa! Jag skrev om samma idag :)

/nina sa...

EXAKT samma två favoriter har min yngste son. Potatischips, helst OLW, och så de där fula små knöliga pinnarna som ser ut som något dom sopat upp från golvet när de gjort klart de vanliga ostbågarna.

EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX sa...

Jag har fått typ craving på riskakor, helt sjukt. Men det är det jag snacksar på

http://www.annakarlsson.se/blogg/2014/01/05/5-det-basta-snackset-ar-ju-som-vi-alla-vet/

Helena sa...

Ha ha så roligt! Jag har just lagt ut mitt inlägg för dagen på temat snacks och javisst, ostbågar! Skönt att vi är överens om ostsmaken som den godaste snackssmaken.

Tinnan sa...

Vi är några stycken med samma smak, tycks det mig... ostbågar är gott!

KatarinaZA sa...

Vanliga ostbågar är min favorit, mycket tätt följd av tunna, lättsaltade potatischips.