fredag, januari 3

3. En grej jag skulle vilja lära mig

Jomen: Skriva manus för tv och film. Det tänker jag ofta på att jag skulle vilja kunna.

Och utan att veta speciellt mycket om det så tycker jag egentligen att det verkar vara den ultimata grejen för mig. Jag gillar att skriva. Jag ser alla berättelser jag skriver ner i bilder i huvudet. Och jag gillar tv. Så! Klart.

(Nä, alltså, förlåt alla manusförfattare, jag skämtar aprillo bara, jag fattar att det krävs mer än så, jag är inte helt dum i mitt lilla huvud, jag svär.)

Om jag någonsin skulle plugga något igen så skulle det vara någon slags manusutbildning. Men med tanke på att jag aldrig ens kollat upp vad det finns för sådana utbildningar så lär det väl inte hända i brådrasket, direkt.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

5 kommentarer:

Lisa sa...

Din blogg är så rolig och bra! Den får mig att tro att det ändå kommer bli kul att bli vuxen fast det inte känns så nu!

Jenny L sa...

Eller! Få en av sina böcker filmatiserade. Verkar ju himla poppis.

Ylva sa...

Min bror, som är svensk- och tysklärare på gymnasiet, gick en kurs i praktiskt skrivande. Sedan skickade han in ett TV-seriemanus, fast ingen har köpt det tyvärr.

Fröken Blund sa...

jag är fullt övertygad om att du kan göra det. om du vill. och verkligen vill.
heja dig, du är ju tusan ultimat!!!

Sara sa...

Himla rolig kalender det här! Jag hoppade på den 2:e och kallade den "Lisas lista". Redan dagen efter läste jag på bloggen joyinmylife.se; "Just nu cirkulerar något som kallas Lisas Lista...". Det sprider sig snabbt :-D Tack för trevlig blogg och poddcast!