måndag, januari 27

27. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela i ett band…

... så hade jag kunnat tänka mig att vara Nina Persson och sjunga i The Cardigans, pga cool samt snygg person. Första gången jag träffade min kompis Linda sa hon att hon tyckte att jag påminde om Nina Persson*. Sedan blev vi bästisar, jag och Linda.

Fast egentligen vill jag ju spela bas. Bas är det coolaste instrumentet, det vet ju alla. Folk tror jämt att det är sångaren eller gitarristen i ett band som är de häftiga, men det är ju alltid basisten som har mest koll på läget, det syns ju lång väg.

*Hon hade dessvärre fel, men jag älskar henne ändå.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men sångaren och gitarristen får ligga mest.

story sa...

Haha :) Älskar rubriken :)

Mimmi sa...

Basisten eller trummisen. Trummisen brukar vara bra cool hen med.

Helena sa...

Men jag tänkte liksom tvärt om att om det är pistoler inblandat kan jag inte välja och får ta det värsta tänkbara vilket för mig är dansband. Kolla in de snygga dansbandskläderna på min blogg!

Linda Heftler-Louiche sa...

Jag står fast vid mitt ord. Ser ju vem som helst. Speciellt på coolheten Liesl. Coolheten.