söndag, januari 26

26. Den bästa frukosten är ju som vi alla vet…

... en frukost som någon annan har gjort åt mig, helst ett hotell. Och det ska vara efter att jag har fått sovmorgon bland fluffiga kuddar i ett hav av vita lilj... nä.

Men om jag äter hotellfrukost och det finns allt att välja på, då väljer jag det här:

- Kaffe (med mjölk)
- Färskpressad apelsinjuice
- Ljust bröd av nåt slag med smör, brieost och röd paprika på
- Färsk ananas och kanske några vindruvor
- En croissant som jag doppar i nutella
- Och kanske (om jag sitter vid frukostbuffén i flera timmar, och efter ett tag kan förmå mig att trycka ner den), en våffla med grädde och sylt

Och en kultur/nöjesbilaga eller fem! Som jag får läsa i fred i hundra år.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

2 kommentarer:

Tråktanten sa...

Ifred är ändå ett vackert ord. Även om tillsammans också kategoriserar sig på listan.

Tråktanten sa...

Och det där var väl en konstig mening! Äsch du fattar nog vad jag menar.