lördag, januari 25

25. Kolla! Här är en bild från mitt kök.

Jag visade ju alldeles nyss hur det ser ut i vårt kök, så ni får en limpmackefrukostbild från imorse istället. Strax efter jag tog bilden blev det skitdålig stämning, för Svante tyckte att det var en pigg idé att hälla en pöl äppeljuice på bordet och låta sina gurkskivor simma i den pölen, och hans föräldrar tyckte inte samma. Så kan det gå. Annars är limpmackefrukostar en favorit! Skogaholmslimpa med smör och ost, åh, be still my beating heart, vad gott det ändå är.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

1 kommentar:

Susanne sa...

Åh, jag var precis in och tittade på bilderna på ditt kök och vad få jag se över köksbordet?? Jo en precis likadan lampa som jag hade i mitt rum på 70-talet! Precis likadan! Färg och allt! Nostalgi!