torsdag, januari 23

23. Hepp! Dagens musiktips.

Hahaha! Jag? Tipsa om musik?

*ROFL*

Jag är den där tjejen som gör en låtlista med bra låtar (som skrämmande ofta är gjorda av Annika Norlin) och sedan lyssnar på den låtlistan igen och igen och igen i fyra år framåt, och sen kanske tar en paus och lyssnar lite på nåt annat i en dag eller två, för att bara sedan gå tillbaka till samma gamla låtlista igen. Om jag ens lyssnar på musik, då, för det gör jag nämligen inte så ofta nu för tiden. Det är ju (och ja, jag har blivit min mamma), så himla skönt när det är tyst.

Min senaste musikaliska superkärlek är Veronica Maggio. Jag vet, ni upptäckte henne för många år sedan, och tycker säkert att hon är töntig nu, men jag upptäckte henne nyss, det är på den nivån jag befinner mig. Jag älskar henne. Innan dess upptäckte jag Robyn.

Jag älskar coola kvinnor, speciellt när de sjunger på svenska, och låttexterna blir som berättelser. Jag älskar låttexter! Och jag älskar att Marit Bergman ska släppa en skiva på svenska någon gång ganska snart. Eller ja, "ganska snart", nu när jag googlar börjar jag tro att jag drömt att hon ska det, men på riktigt, jag har hört det, jag tror att hon ska det, och jag tror att det kommer bli bra.

Det får bli mitt tips.

Att hålla utkik efter efter en skiva som inte finns än.

Och under tiden kan ni ju också lyssna på den där låtlistan om ni vill. Jag gjorde den inför releasefesten av "Det är så logiskt alla fattar utom du", men tycker uppenbarligen att den håller fortfarande.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

7 kommentarer:

Frida sa...

Gud jag dör, den där spellistan. Jag älskar den!

Lisa sa...

Haha! Ja, Frida, det är ett stort plus med den. När man nu envisas med att lyssna på den fyra år i rad, menar jag, då är det ju trevligt att den är älskvärd.

JennyS sa...

Ja alltså den där spellistan har jag lyssnat på nåt så otroligt mycket, under flera år! Kommer inte ihåg när du tipsade om den, men det måste ha varit bra längesen. Bästa spellistan!

Helena sa...

Jag säger samma sak: Jag, tipsa om musik??!!
Jag tog gamla klassiker, så safe och fegt.
Kolla in om ni vill. Snygga frisyrer om inte annat.

Akan-Kakan sa...

Hehe, och jag då. Som brukar lyssna på DIN hundra år gamla spellista. Och jag har på nåt sätt ändå levt i villfarelsen att jag skulle vara musikintresserad.

Johanna Evelina sa...

Jag vill gärna meddela att du tipsade om It's a bird! It's a plane! någon gång, för att det var några du typ kände (det var väl du som tipsade förresten)? Och de är ganska bra tycker jag (men ännu mer min dotter, som vill höra "fågeln som spelar trumpet!". Och ja, jag vet att det är ett horn), och några jag aldrig hade hittat annars antar jag. Så lite har du lyckats som tipsare ändå. Tack!

Fröken snö sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.