måndag, januari 20

20. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att spela huvudrollen i en film...

Så skulle det kännas rätt jobbigt faktiskt. Jag har inga som helst skådespelarambitioner, och tycker hemskt illa om att se mig själv på rörlig bild. Men nu var det ju den där himla viftande pistolen igen, ja. Den är ju svår att bortse ifrån.


Pax att vara Lelaina i Reality Bites! Mm... Winona Ryder i Reality Bites. Har väl drömt om att vara henne halva livet nu ungefär. Oklart egentligen varför, hon är ju rätt pinsam och jobbig, men åh, ändå, Winona i Reality Bites, JAG AVGUDAR DIG! Plus också: praktiskt. För jag kan typ redan alla repliker i filmen utantill.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

3 kommentarer:

Mrs E sa...

Underbar film!

Helena sa...

Jag tänkte tvärt om, att om nån viftar med pistol måste jag vara med i en riktigt hemsk, usel film. Jag kunde liksom inte välja den film jag helst ville vara med utan den jag minst av allt kunde tänka mig.

Mmm, zombier.

tvåanringsberg sa...

Åh, denna scen i filmen är ju helt underbar. Jag blir lycklig av att se den. Dansen är lite lik den vi utför tillsammans med din femåring i köket ibland. Fast senast var det till Wagners ringen jag dansade så. Med honom.