lördag, januari 18

18. Hepp! Dagens filmtips.



Jag ser väldigt sällan på film nu för tiden. Jag skulle kunna räkna på ena handen hur många filmer jag såg förra året, tror jag, för jag ser avsnitt efter avsnitt av olika tv-serier istället. Men Royal Tenenbaums är en film jag verkligen, verkligen tycker om. Varje gång jag ser den. Jag såg den till och med två gånger på bio vill jag minnas, då när den hade premiär 2001.

Älskar Gwyneth! Älskar Luke Wilson! Älskar detta stycke film.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

2 kommentarer:

Camabo sa...

Å vad jag håller med! Helt fecking underbar film! Min första tanke när jag läste ditt inlägg var "Wut? Det var ju samma film som jag valde som dagens filmtips." Men sen kom jag på att jag valde "Little Miss Sunshine" men att både den och "Royal Tennenbaums" gick på tv. Det var en underbar dag...

Erik sa...

Den filmen var det ett tag sen man såg. Den är verkligen bra, men nog dags att se om den.