tisdag, januari 14

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…

Alltså, det hade ju ändå varit roligt att få bo som de gör i Vänner, med sina bästa polare i samma trappuppgång och skrattsalvor som ekar mellan väggarna prick hela tiden. Så kanske Monica? Hon har ju också väldigt glansigt hår. Det måste man ha med i beräkningen.

Fast det verkar också kul att vara skicklig som farao inom något kreddigt område, och bara kicka ass med alla runt omkring. Så kanske Carrie i Homeland? (Minus sjukdomen, som verkar väldigt okul). Eller Christina i Greys Anatomy? Eller Michael Scofield i Prison break! Han är ju himla klurig. (I och för sig också himla jagad. Det är ju synd.)

Eller oooo, leva i en musikal, typ! Verkar inte det kul? Kanske någon ur Glee?

Eller förresten, nä. Jag tar Birgitte Nyborg i Borgen. Kanske inte nödvändigtvis för att jag vill bli statsminister (i Danmark), men hon är ju så himla cool och snygg och smart och sympatisk, jag älskar kvinnan, sån ska jag också bli en vacker dag.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Men alltså, Gilmore Girls! Hur kan man välja något annat! Jag vill vara Lorelai och ha en inn och jätteknasiga grannar.

Colombialiv sa...

Håller med Lisa! (Kommentaristen, dvs)