måndag, januari 13

13. Kolla! Här är en bok som jag tycker är ful.

Min kille har åtminstone en hyllmeter i vår bokhylla som är fylld med (mestadels amerikanska) böcker om hur man gör olika drycker, till exempel öl. Jag tycker att samtliga (möjligen med något litet undantag) är hemskt fula allihop, och att den här är allra värst. Uhhh. Av denna lilla studie kan man sannolikt inte dra en enda slutsats, förutom att ligan av de som gör böcker om ölbryggning/dryckestillverkning och jag inte har det minsta samma smak. Det är okej ändå. Livet går vidare.

(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

5 kommentarer:

smile sa...

Haha, ja inte blir man sugen på att provsmaka den där ölen...

emma-janet sa...

Jag letar efter kokboken du var med och gjorde, kan man köpa den nu? Eller kommer den ut senare? Den är onekligen svår att hitta annars... Skulle väldigt gärna vilja köpa den.

Lisa sa...

Hej Emma-Janet, kokboken är inte klar än! Den kommer inte ut förrän i augusti, så du får ge dig till tåls ett bra tag till är jag rädd.

Malin sa...

Vet du vad, min fula bok (eller mina båda) var OCKSÅ dryckesböcker som min man lånat på biblioteket. Det får mig att undra om dryckesentusiaster brukar vända sig till formgivare med helt egen smak när deras pärmar skall designas. Vad tror du?

emma-janet sa...

Åh, kul att den kommer, mindre kul att jag måste vänta. Tack för svar!