söndag, januari 12

12. Hepp! Dagens tv-tips.

Ja, har ni inte redan sett de fem avsnitten som hittills finns av TV-serien The Fall, så är det dags nu. Vansinnigt bra! Och otäck och välspelad. Plus Nordirland! Plus Gillian Anderson! Plus silkiga blusar, hon har helt sjukt snygga kläder (förutom möjligen på denna bilden), man blir besatt av att börja bära blus prick hela tiden.

Det är väldigt frustrerande att första säsongen bara är fem avsnitt lång, och att den inte känns avslutad alls, men utöver det: Inga som helst invändningar. Passar till exempel dig som gillade Bron och The Killing. Och den finns på Netflix!


(Det här är en del av den där listan jag knåpade ihop, en rubrik för varje dag i januari.)

10 kommentarer:

Spader Madame sa...

Okej, den ska jag kolla in!

Sandra Lindström sa...

Hmm på din beskrivning låter det inte som en serie som skulle passa mig, men så har ju alla olika smak. Jag följer i alla fall din blogglista slaviskt, så själv tipsar jag om Veronica Mars i dag på min blogg.

Anonym sa...

Den är magiskt bra!

Helena sa...

Jaha, bra tips som jag ska kolla upp. Gillar din blogg mycket och tycker det är riktigt kul med den här januarilistan. Kör listan på min blogg också såklart, vem tackar nej till 31 bra bloggidéer?
Idag tipsar jag om tv-serien This is England....och så lite Riket på det. Jä for fän.

Anonym sa...

Men hur kan människan se exakt lika gammal ut som hon gjorde på Arkiv X-tiden? Vad är det de har i maten i Hollywood, som gör att inga kvinnor åldras?

dundermei sa...

Verkar som nått för mig!

Joa sa...

Den ska kollas upp sedan när jag sett klart den serie jag tittar på nu. Tack!

ida sa...

Och den är ju så sjuuuukt obehaglig. Mår dåligt precis hela tiden när jag tittar. Två avsnitt kvar nu...

maria sa...

Tack för tipset!

Thérèse Eriksson sa...

Jag tänkte på samma sak som anonym här ovan när jag såg serien i höstas. Hon ser i vissa fall till och med yngre ut nu är i Arkix X, eftersom hon inte behöver spela så lillgammal utan bara... världsvan och skitsnygg. Orimligt. Men serien är bra, även om det tog ett tag att greppa den.